06 Januari 2011

Sehari di RATU, Setapak, Kuala Lumpur

Pulang dari Jerman, saya disajikan dengan revolusi fesyen tudung. Kalau dulu tudung bawal menjadi pilihan utama rata-rata wanita di Malaysia, kini tudung Express telah mempolopuri industri tudung. Saya memanggil tudung ini tudung Express kerana teman saya Kak Su kata itulah jolokannya di Brunei. Saya setuju kerana tudung ini segera kerana senang dipakai dan tidak banyak karenah yang sangat sesuai bagi wanita yang selalu ada urusan macam-macam (nak kata sibuk, malulah pulak).

Tudung RATU sangat mementingkan rekaan ekslusif dengan harga berpatutan. Saya berkesempatan bertemu empat mata dengan pemilik De Galeri Ratu, Puan Juwita di Bangi baru-baru ini. Pada pandangan saya, tidak hairan RATU menjadi salah satu jenama busana muslimah popular di Malaysia sekalipun baru 2 tahun beroperasi kerana pemiliknya sangat berkharisma dan berpandangan jauh. Wanita yang ramah ini tidak lokek berkongsi pengalaman beliau membangunkan jenama RATU di Malaysia. Kini butik RATU telah mempunyai 4 butik iaitu di Setapak, Shah Alam, Jalan Tuanku Abdul Rahman dan Bangi dan stokis-stokis daerah di seluruh Malaysia.

Saya dijemput ke butik RATU, HQ di Setapak, Kuala Lumpur. Bersama adik saya, kami berpandukan GPS  tiba di sana kira-kira jam 11.00 pagi. Percaya atau tidak, kami di sana hingga jam 4.00 petang! Inilah beberapa keping gambar yang dirakam di sana. Petang itu, kami shopping sakan dan perasan menjadi model seketika....hehhe...

di hadapan kaunter menggayakan Syria Cotton RM69.00

di sofa menunggu menggayakan RATU Ekslusif Plain Glitter RM95.00
sedang ditatarias oleh Yat, salah seorang pekerja butik yang ramah dan informatif menggayakan  Selendang Ratu Balqis RM69.00


Mas suka tudung cotton RM45.00


yang ini RATU Ekslusif Corak Glitter RM95.00


Apa rasa seharian bershopping??? Hehehe....Jadi kalau ada sesiapa yang berkenan dengan tudung RATU ni bolehlah menempahnya dengan saya dengan harga yang istimewa. Sila emel di nurein1500@gmail.com atau ikuti di facebook RATU. MY. Laman web www.ratu.my sedang dalam pembikinan dan apabila siap nanti akan saya warwarkan. Wujudnya website itu nanti maka dengan rasminya tudung dan selendang RATU dijual secara online. Kali ini yang betul-betul asli dan dari pengedar rasmi ya, bukan dari unofficial site. 

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...