03 Januari 2011

Kek Kartika Sari Bandung

Berangan nak ke Bandung lagi cuti sekolah baru2 ni tapi disebabkan abang tak dapat cuti maka hajat tu nampaknya terbantut. Saya pernah ke sana beberapa tahun yang lepas. Seronok dan bab yang paling seronok tentulah agenda shopping2. Mungkin masa saya pergi dulu orang Malaysia masih belum ramai ke Bandung. Saya selalu merekomen kawan2 yang gila shopping tu elok2la ke sana...sementelah bolehlah merasa bawa duit seperti jutawan dari langit sebab bila tanya orang sebelah..."Bang, duit kita ada berapa JUTA lagi?" Hehehee....

Disebabkan tak pergi, maka saya sempat mengirimkan dia kek yang ada dalam gambar ni... Dulu saya beawa balik sampai beberapa biji kerana sedapnya yang teramat. Saya tanya kawan saya kenapa tak beli, dia jawab mahallah. Mmmm...mahal? Saya tanya berapa dia jawab RM50. Ha! Terkejut albadak juga kerana beberapa tahun lepas, saya rasa saya membelinya pada kadar separuh dari harga yang diberitahu. Sebab itu saya boleh borong banyak. Kawan saya tu siap bawa resit lagi sebagai bukti...hehehe. Dalam hati saya kata tak apalah, mahal tapi sedap... Hehehe... Tetapi jangkaan saya silap, rupanya kek kartika sari yang saya rasa beberapa tahun lepas rasanya tak sama sebab saya rasa kek itu ...rasanya dan kelembutannya macam kek lapis sarawak yang saya jual masa Aidilfitri lepas.... Baik tempah dengan Kak Teh dan tak payah beli jauh2.

Saya diberitahu kawan saya yang cutinya tak best. Kerana katanya orang sana mengenakan harga yang lebih tinggi jika kepada pelancong Malaysia. Siap boleh tukar tanda harga lagi. Makanan di tepi jalan mahal macam harga makan di hotel. Nak melihat pemandangan di Tangkuban Perahu dan Puncak pula diganggu oleh penjual2 yang asyik mengekor ke mana kaki kita melangkah. Sungguh menjengkelkan!

Wow! Ada hikmah rupanya saya tak ke Bandung kali ini....

Published with Blogger-droid v1.6.5

3 ulasan:

eeeda berkata...

Kek kartika sari nie memang sedap kan... masa pe ari tu pun ada member kirim.

LK berkata...

yela tapi hari tu jela yang sedapnya...tensen

~MaMa RX SToRYMoRY~ berkata...

Good news untuk peminat Brownies KARTIKA SARI & AMANDA

Pre order dibuka sekarang.

Pick-up point area: Putrajaya, Nilai, PetalingJaya, Bangsar, Setapak, Gombak, Kota Damansara.

Brownies ETA ✈✈✈ on 17th nov 14

Yummy & Fresh from Bandung, Indonesia

WhatsApp/sms dazlina +60192633431

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...