05 Mac 2009

Birthday Wishes & Present from Accross the Miles

although we may
be miles apart
no distance is too far

for happy birthday wishes
to travel
where you are!


Beberapa hari sebelum hari jadi saya yang ke 32 tahun, sudah ada yang bertanya "Macam mana hari jadi tahun ni disambut tanpa abang." Saya gelak-gelak saja. Saya memang tak pernah sambut hari jadi, kerana biasanya hari jadi saya diraikan teman-teman atau abang. Sejak saya mengenali beliau kira-kira 12 tahun lalu, memang hari jadi saya tidak pernah dia lupakan. Ada saja kejutan yang dia buat dan saya sentiasa tertanya-tanya apa kejutan untuk tahun ini. Jadi bila dia tiada buat pertama kalinya pada tahun ke 12 ini, saya rasa benar-benar kehilangan.... Sekalipun dia menghantar kad dari Malaysia, pastinya ia tidak akan sama jika dia pulang ke sisi saya pada 4 Mac 2009!

Apapun... hidup mesti diteruskan. Perpisahan seketika itu terpaksa dilakukan. Saya sudah berjanji tidak akan sedih-sedih, jadi saya harus kotakan janji saya. Hari jadi... satu hari yang menggenapkan umur, menandakan diri semakin tua....Inilah masanya patut saya menilai diri dan cuba memperbaiki mana-mana yang berlubang dan koyak di sana-sini. Teman-teman di sini memberikan saya sokongan dengan makan-makan dan kek coklat yang menyelerakan! Saya tiada alasan untuk berasa sedih dan sunyi!

Tahun ini ada hadiah lagi? Ingat saya, kedatangan kami ke Berlin sudah menjadi hadiah sepanjang tahun rupanya abang nak bagi hadiah lain. Rezeki jangan ditolak.... Dah orang nak bagi ambil sajalah.... Semasa dia memberitahu saya yang dia mahu belikan sesuatu yang lain daripada yang lain, yang mana majoriti penduduk di Malaysia dan Asia tidak menggunakannya dan boleh dipakai oleh lelaki ataupun wanita, saya sedikit tertanya-tanya. Apa benda tu? Akhirnya persoalan saya terjawab apabila dia menghantar gambar 'hadiah' untuk saya yang masih ada di Malaysia....


Tada! Introducing, my new Apple Macbook...


Hajat untuk membeli notebook baru ini tidak pernah terlintas di fikiran sehinggalah Hardy menjatuh dan merosakkan netbook saya yang baru dibeli beberapa minggu yang lalu. Memandangkan saya memerlukan notebook untuk menyiapkan manuskrip saya yang terbengkalai (hahaha...alasan lagi) dan abang juga memerlukan notebook bagi kerja 'sekolah'nya, maka pemberian 'hadiah' daripada dia kali ini menguntungkan kami berdua.


Apa yang menariknya Macbook ini? Setahu saya Kak Eka n the Family memang tidak menggunakan brand laptop yang lain selain dari Apple.... Abang kata bila dah beberapa kali menggunakannya, dia dah rasa malas nak guna laptop platform Windows. Best sangat ke Macintosch tu? Kena cuba baru saya boleh jawab soalan itu. Yang menariknya kedai Apple di mana notebook itu dibeli menggunakan Tagline "Are Yous Still On Windows?". Mesti ada sesuatu yang menarik pasal Macbook ini, kalau tidak masakan mereka berani membuat Tagline sebegitu.

Apapun, terima kasih abang kerana membelikan sesuatu yang istimewa, yang boleh kami berdua gunakan bersama, walaupun saya menjeling juga apabila mendengarkan harganya...

4 ulasan:

Hana Zozolina berkata...

wah wah wah... sibbaik abg dah belikan dulu notebook baru utk akk.. klu akk bagitau saya manuskrip tak bleh siap sbb tak de notebook, teringin jugak rasanya nak hadiahkan akk note book baru =P

LK berkata...

wah wah wah... nak hadiah kan notebook yer? hehehe takpe x dpt notebook, dapat handbag guess ke ok dah...puas hati.... belated pun xpe...hahahah

Unknown berkata...

waaaaa...bestnye! macbook impian saya akak dah dapat... hadiah besday laie! huhu. jelesnye! saya tahu nape akak menjeling sebab harganya saya sendiri tak mampu nak baya even guna credit card skalipun! uwaaa!!!!

LK berkata...

hehehe...harganya lbh kurang vaio masa akak beli dulu yana...xpe nnt lama2 dapatlah tu...ok x barang akak bagi tu??? sorila itu jer yg terfikir masa tu...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...