06 Mac 2009

Jawab Tag Kak Eka! Jom Tengok Wayang!








1. You have to point out 5 romantic movies that you would love to share with your loved ones.
Filem-filem ini memang saya tonton bersama cik Abang pun... Dia lagi gila menonton wayang. Kami paling suka shopping DVD hingga tak tahu nak simpan kat mana kat rumah.

2. It doesn’t have to be in order.. as long as you love the movies, it will be fine.
Semasa kena tag saya senyum meleret... Kak Eka nak suruh saya senaraikan filem-filem romantik kegemaran saya.... Aduh! Susah ni sebab saya memang kaki tengok filem yang meleleh (air mata dan air liur hahaha) ni. Kenala buat research sikit kat internet. Payah juga sebab banyak sangat filem yang saya suka. Bila dah senarai memang nyata lebih dari 5 filem yang saya suka. Mujurlah tak disuruh mengikut pilihan....kalau tidak tentu lagi pening. Kerana 5, ada beberapa filem yang disenarai pendek terakhir tidak dapat saya senaraikan iaitu 50 First Date, Titanic dan Ever After. Itu tak termasuk citer Hindustan macam Kuch Kuch Hota Hai dan Dilwale. Kalau filem Malaysia rasanya tentulah Cinta akan masuk dalam senarai itu....

Kalau dilihat dari pola filem romantik kegemaran saya ini pastinya mesti ada unsur kelakar, mendebarkan, menyentuh dan membuai perasaan, hero dan heroin mesti menarik perhatian dan ada mesej yang positif yang hendak disampaikan.... Agaknya kerana itu dalam menulis novel, saya terbawa-bawa dalam penulisan sebagai elemen-elemen wajib yang mesti saya masukkan.

3. You have to tag another 5 person to answer this tag.
Kena tag orang seperti biasa. Apa kata kita tag follower-follower blog ini (hehehe 5 orang saja ye...kalau boleh saya nak pilih semuanya! mmm... mungkin di lain masa pula yer....selamat kena tag!
1-Na Shari
2-raihan wahida
3-che DET
4-Fatin A.
5-bieyha sign

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...