27 Mei 2014

Shopping Sambil Menderma Kepada Pesakit Kanser (CAKNE)

Bersempena dengan Aidilfitri, CAKNE telahpun membuat jualan amal bagi menambah dana dengan menjual kad Aidilfitri. Kepada yang berminat bolehlah menghubungi Puan Azlina di talian 012224 9569. 


Beliau adalah salah seorang ibu kepada murid Laila Kamilia di sekolah. Anaknya merupakan seorang survival kanser dan sekarang sedang mengikuti pembelajaran di aliran perdana di bawah pemantauan guru Pendidikan Khas.


Jom kita beramal. Semoga usaha yang sedikit dapat membantu mereka!



Boleh layari FB mereka di https://www.facebook.com/cakne.ppukm

Berikut adalah maklumat lanjut tentang CAKNE.

CAKNE (Cancer Associates & Kindred Network) - PPUKM (Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia) adalah sebuah kumpulan sokongan (Support Group) untuk pesakit kanser kanak kanak yang mendapat rawatan di Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia (PPUKM) serta ahli keluarga mereka. Ia ditubuhkan pada penghujung tahun 2008 oleh beberapa orang ibubapa yang anak mereka mengidap kanser.

CAKNE telah berdaftar dengan Pendaftar Pertubuhan dengan nama PERSATUAN SOKONGAN KANSER KANAK-KANAK PUSAT PERUBATAN UNIVERSITI KEBANGSAAN MALAYSIA pada 2 Ogos 2013.
No Pendaftaran : PPM-020-10-02082013 


Matlamat
a. Membantu pesakit kanser kanak kanak dan keluarga mereka tanpa mengira bangsa, agama atau keturunan.
b. Meningkatkan pengetahuan dan kesedaran pesakit kanser kanak kanak dan ahli keluarga mereka tentang penyakit yang dihadapi serta kaedah rawatan, kaedah penjagaan dan yang seumpamanya.
c. Meningkatkan tahap kesediaan dan ketahanan pesakit kanser kanak kanak dan ahli keluarga mereka semasa sebelum rawatan, semasa sedang rawatan dan selepas rawatan.
d. Menyediakan bantuan kewangan dan peralatan untuk pesakit kanser kanak kanak dan keluarga mereka yang memerlukan berdasarkan merit dan kemampuan kewangan pertubuhan.
e. Meningkatkan tahap kesedaran anggota masyarakat tentang cara cara untuk menyokong pesakit kanser kanak kanak dan keluarga mereka.
f. Meningkatkan kesedaran orang ramai tentang penyakit kanser kanak kanak khususnya dan penjagaan kesihatan secara umumnya.
g. Meningkatkan semangat kesukarelawanan di kalangan ahli khususnya dan anggota masyarakat amnya.


Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...