06 Oktober 2014

REPOST : Korea-Namsan Tower

ENTRI INI PERTAMA KALI DIPOS PADA 19/4/13 DAN REPOST SEMPENA PERADUAN MUDAH C1NTA TOP SECRET.


Ada orang nak tolong kami bergambar. Kat belakang tu, pokok padlock!

Bangun pagi kami bersarapan dengan kebab yang berbaki satu lagi semalam. Sedap! Hehehe. Jadi pagi ni nak ke mana ye? Seronoknya kalau travel tak pakai agency macam nila... santai-santai ikut jadual sendiri. Jadi semua yang dibawa adalah seminima mungkin kerana kami hanya berada di Jeju selama semalam. Rencana nak bertolak seawal pagi ke Namsan Tower tergendala gara2 tersangkut  menonton cerita kelakar kat tv. Hahaha! Itulah hobi kami berdua laki bini. Kami kalau dapat tengok citer kelakar memang susah nak bangun tetapi mengenangkan kami ni dalam urusan travel, terpaksalah tengok citer tu separuh jalan. Itupun abang janji nak beli dvd balik Malaysia nanti. Sambil-sambil tu kemaslah beg apa patut.
Namsan Tower tanpa sakura... 


Kami check out di hotel sekitar jam 1000 pagi. Disebabkan kami akan check in di hotel yang sama, jadi kami menyimpan beg di concierge sekali lagi. Selamat dah beg! Kalau tak, jenuh nak diangkut ke peti simpan beg di airport la pulak! Satu kerja!

Kami kemudian mengambil keputusan untuk naik teksi saja ke Namsan Tower untuk menjimatkan masa yang dah habis tengok citer kelako separuh jalan tadi.

Perjalanan agak lambat disebabkan sedikit jammed. Kira-kira 20 minit, kami tiba di stesen kereta kabel Namsan Tower. Tambang teksi adalah kira-kira RM36.

Kami membeli tiket kereta kabel dua hala kerana x laratla nak menapak naik ke atas. Tambangnya RM24 untuk dua hala. Kereta kabelnya lebih kurang macam lif bergerak melalui kabel.


Kunci mangga cinta? Kiki... mana ada? Kami bawa balik je padlock tu sebagai cenderamata.

Ada juta-juta kenangan cinta dikunci di sini... Khabarnya ia terkenal kerana pengambaran cerita We Are Married.

Kat sini pun ada Teddy Bear Museum. FYI, museum ni hanya ada di Korea dan USA sahaja... 
Tile Cinta... kiki kreatifkan orang Korea? Cute, comey dan kreatif! I LIKE!
Ini tempat orang melepak... saya membayangkan sakura...huwaaaa!!!

Sempat lagi bergambo dengan kamera letak kat depan, untuk bergambar automatik... nak buat camne, dah pergi berdua saja!

Memang cantik pemandangan kat Namsan Tower ni. Sangat puas hati! Sepanjang jalan, nampak pokok sakura yang dah kering menanti masa untuk berbunga. Beberapa kali saya kata, kalau sakura tengah berbunga mesti lagi best. Tapi inilah risiko pergi ke negara 4 musim. Khabarnya tahun ni winter panjang sangat. Jadi bunga sakura belum sempat lagi berbunga pada waktu awal spring macam ni.

Kat sini memang cantik sebab boleh nampak bandaraya Seoul dari atas bukit. Kerana pengambaran drama We Are Married, ia menjadi tempat tumpuan pelancong. Tapi serius cantik dekorasinya. Bersama pemandangan sakura dan love padlocks tu... memang nampak romantikla... kiki. (eringat kisah Adrian dan Sara kunci padlock dalam novel Cinta Bunga Tulip dan C1NT4 TOP SECRET).

Kami bergambar dan pulang bila puas hati. Kalaulah sakura berbunga... Itulah yang asyik ada di kepala! Satu destinasi yang rugi jika anda tidak pergi!

Boleh baca kisah ejen Zed di Korea dalam novel terbaru saya C1NT4 TOP SECRET untuk rasakan lebih pengalaman di sini. Untuk lebih gambar boleh buka facebook fan page Laila Kamilia dan bukalah album gambar EKSLUSIF : LOKASI INSPIRASI C1NT4 TOP SECRET. Selamat membaca dan membelek gambar!

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...