11 Disember 2009

Maafkan aku....

Katamu "Has, aku sakit..."
Kataku " Aku tahu...."

tatkala dikhabarkan
alamku terasa bergoncang
tabir mataku kelam
yang kunampak hanyalah
manusia bersama bayang

maafkan
kerana menjadi orang terakhir yang mendapat khabar
maafkan
kerana tiada di sisi saat kau memerlukan
maafkan
kerana hanya mampu menitipkan doa

terlalu lama rasanya kita tidak bergurau senda
apatah berbicara empat mata
kau dengan kesibukan hingga lupa malam siang
dan aku
kesibukan yang bukan-bukan
terlalu lama rasanya tidak mendengar suara
hingga lewat mesin panggilan
suaraku sudah kau terlupakan

maafkan aku
kejauhan membuatkan aku terbatas
walau bukan menjadi alasan
untuk kita menjalin kemesraan

maafkan aku
maafkan aku
maafkan aku
kukira saat ini
jika aku berada di sana
kugenggam jemarimu
bersama kita harunginya
berdua...

Lailakamilia
Berlin
10 Disember 2009
Teman...
Moga Allah tidak mengujimu lebih dari kemampuanmu...

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...