21 Disember 2009

Koleksi Kenangan Abadi

Baru-baru ini, semasa terfikir hendak mengabadikan gambar-gambar sendiri untuk kenangan, saya telah terjumpa dengan penjual yang boleh merealisasikan apa yang ada dalam kepala saya ni. Saya belum lagi berjumpa dengan penjual dari Malaysia yang boleh membuat barang personalised seperti yang saya inginkan. Yang saya pernah jumpa personalised kalendar atau poskad, penanda buku, pen dan Tshirt. Itupun jika mahu, saya harus menempah dalam kuantiti yang banyak. Kalau hendak tempah hanya satu barang, harganya sangat mahal dan tidak berbaloi.
Tapi penjual yang saya jumpa ini boleh membuat personalised jam yang saya mahu walaupun hanya satu dengan harga yang berpatutan, sesuailah bajet saya. Lalu tanpa membuang masa, inilah hasilnya. Sebuah jam dinding yang saya hendak letak di dalam bilik Hana dan seutas jam tangan gambar hari raya kami sekeluarga.
Gambar di dalam jam dinding itu gambar Hana baru beberapa minit dilahirkan. Di dalamnya saya letak nama dan masa serta tempat dia lahir. Saya rasa bila Hana besar nanti tentu dia suka tengok gambarnya sendiri. Harga jam ini hanya RM60.00 termasuk kos penghantaran. Kalau dalam Euro hanya Euro12.00 sahaja, tidaklah terasa mahal sangat. Kalau dalam RM pun rasanya bukanlah mahal sangat berbanding dengan dapat mengabadikan detik bersejarah dalam hidup. Bak kata iklan MasterCard, PRICELESS.

Satu lagi yang saya tempah ialah jam tangan Italian Charm stainless steel menggunakan Japanese Movement. Yang ini murah saja... hanya RM35.00 (Euro7.00) termasuk penghantaran. Yang bagusnya, harga barang yang saya nyatakan tadi termasuk harga kos handling and shipping ke seluruh dunia.
Ini koleksi peribadi saya, tapi kalau ada siapa-siapa yang nak tempah, saya boleh tolong tempahkan. Emel saya di lailakamilia@yahoo.com .

Cantikkan jam saya? Saya sudah terfikir hendak menempah jam menggunakan design cover novel terbaru saya nanti untuk pembaca bertuah novel terbaru saya yang belum siap-siap lagi ni! Haha!

5 ulasan:

dhiya zafira berkata...

Salam has...

cantiklah...suka aku tgk esp jam hanna tu..cute..
yg jam tangan tu termasuk harga jam ke atau harga jam asing?
er...CPK tgh tunggu cover aje ke? dah edit?

LK berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
LK berkata...

dhiya-rege dia dah masuk kos pengantaran...CPK? hehehe aku dah tak dengar apa ko tanya...hehehe

shila berkata...

kak has, cntikkkkkk jam tuuuuu...bestnyeeeee!!!!

LK berkata...

shila-nak ke? hehheh

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...