21 November 2008

Salji Pertama dijangka Turun!

Laporan ramalan cuaca pagi ini menjangkakan hari ini akan hujan yang tidak berapa lebat sepanjang hari dengan suhu tertinggi 3 darjah celcius dan suhu terendah -2 darjah celcius. Beberapa hari ni memang saya tidak keluar rumah kerana cuaca sejuk tetapi semalam disebabkan saya tidak membuat cukup persediaan menghadapi cuaca di musim sejuk, maka digagahkan kaki ini untuk keluar juga. Dari pagi hujan, cerah, hujan, cerah...lalu saya redah.

Semalam kebanyakan orang sudah sibuk membeli Long John. Dan rak-rak tempat Long John banyak yang sudah kosong...sudah tidak banyak pilihan. Maksudnya ramai orang sudah membuat persediaan menghadapi winter...

Sejak di sini sebulan lalu, cuaca memang sejuk walaupun belum masuk musim sejuk. Dikatakan Jerman memang selalu masuk winter dulu berbanding dengan negara lain...Yang itu saya dengar rumour saja, entah betul entahkan tidak. Kata Emy, tahun lepas salji turun 2 hari je..itupun bukannya lebat, setakat macam gerimis saja. Tahun ini bagaimana? Kita tunggukan saja.

Ini laporan lengkap ramalan cuaca :
Today:
Rain with some snow mixing in by afternoon. Temps nearly steady in the mid 30s. Winds WNW at 10 to 15 mph. Chance of precip 70%.

Tonight: Becoming partly cloudy later with any flurries or snow showers ending by midnight. Low 28F. Winds WNW at 10 to 15 mph. Chance of snow 30%.

Tomorrow: A mix of clouds and sun in the morning giving way to a few snow showers during the afternoon. Temps nearly steady in the low to mid 30s. Winds WNW at 10 to 15 mph. Chance of snow 30%.

Tomorrow night: Becoming partly cloudy later with any flurries or snow showers ending by midnight. Low 27F. Winds NW at 10 to 15 mph. Chance of snow 30%.

P/S : Jam 10.30 pagi tadi, saya menerima SMS dari abang : Snow dah turun kat sini!

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...