09 Ogos 2007

Streamyx Oh Streamyx

Sabar ajelah. Penderitaan bermula dengan pendaftaran telefon rumah sebagai syarat untuk mendapatkan perkhidmatan ini. Tak silap masa tu masih dalam bulan April. Pergi ke TM Kajang, dikhabarkan tunggu kerana kawasan rumah baru. Lama juga menunggu. Telefon 100 tanya status, penat sebab asyik tunggu operator TM yang sibuknya mengalahkan Pak Menteri. Jadi saya pergi sekali lagi ke Kajang. Tengok-tengok TM tu dah pindah pulak ke bandar Kajang dekat dengan Metro Kajang tu. Tahu ajelah bandar Kajang, nak cari parking.... Saya diminta menunggu lagi.
Masuk bulan Jun, bila sudah ada talian didaftarkan di kawasan rumah, saya pergi ke TM Kajang lagi. Saya menunggu hampir 2 jam sehingga saya kena saman oleh MPKJ sebab parking tamat tempoh (saya kena saman 4.45 sedangkan saya kembali ke kereta jam 5.15). Mungkin kerana marah sangat menunggu saya langsung terlupakan untuk memasukkan tambahan duit syiling ke dalam mesin parking.
Awal bulan Jun 2007, telefon pun berjaya didaftarkan. 15 Jun 2007, daftar pulak Streamyx dan sejak hari itu, kami tidak pernah dapat mengakses internet melalui Streamyx yang didaftarkan. Tiga minggu dah berlalu. Sudah berpuluh panggilan ke talian TM telah dibuat dan jawapannya tetap sama... masih tidak berfungsi. Dan saya dan suami dah tak larat nak menunggu perkhidmatan streamyx ada di rumah. Lalu kami pasrah. Bosan!
Hari ini tanpa diharap dan tidak semena-mena ada orang TM telefon kata perkhidmatan ini sudah boleh beroperasi.
Siapa tak penat menunggu sebegini lama? Kalaulah ada, manusia itu paling sabar dalam dunia dan saya tabik spring.
Lynn Dayana dan Rose Harissa yang petang tadi komplen pasal Laila yang tidak mengemaskini blog, kalian tunggulah! Aku akan kotakan kataku. Selama ini hanya cyber cafe sebagai teman. kini cafe itu ada di rumahku... Tunggu....Jangan sampai muntah membaca tulisan aku yang merapu-rapu!

2 ulasan:

Lynn Dayana berkata...

Tak muntah pun... hehe. aku bukannya mengandung yg nak muntah kerana morning sickness! Aku pun bukan rose yg sering migrain kerana 1001 benda! huhu... riaknya aku! Ampun!

Rose Harissa berkata...

hamboii... lynn... aku je yg migrane krn 1001 bende eh? ko tidak?
kerek ko ek lela...dah ada streamyx kat umah!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...