17 Oktober 2014

REPOST : Nota Tangan dari Korea : Hari Kelima -28/3/13 (Sabtu)


ARTIKEL PERTAMA KALI DIPOS PADA 26/3/14. REPOST SEMPENA PERADUAN NOVEL C1NT4 TOP SECRET.

Ini catatan tangan Laila Kamilia  semasa di Korea (tanpa major editing). Pastilah ada ejaan yang salah, tatabahasa juga berterabur. Tapi ia catatan ikhlas dari Laila untuk anda baca. Semoga bermanfaat hendaknya! Terutama kepada yang mahu Redah dan Belasah Korea edisi anda!

Hari ini adalah hari santai2 sebab memang dah penat. Kami keluar lewat cadangnya selepas ke Nam Electronic Mart, kami mahu ke Lotte Duty Free tetapi bas yang kami naiki tidak berhenti di situ sekalipun ada sign akan berhenti di stesen Seoul.

Akhirnya kami berhenti di Dongdaemun. Jalan2 mencari pakaian anak2 kerana di sini memang syurga pakaian kanak2 terutama untuk si gadis. Malangnya untuk lelaki, pakaiannya agak tebal dan ada yang over pulak seperti kot/blazer yang dirasakan tak sesuai pula dipakai oleh anak2. Jadi kami hanya membeli pakaian si Hana. Kami
membeli makanan di gerai kebab dan makan sementara menunggu tren sampai.

Dari situ kami ke Lotte Duty Free. Kat sini sempat bergambar di arena of stars. Ada tapak tangan artis terkenal korea seperti Rain, 2pm etc.

Melangkah masuk ke dalam gedung membeli-belah 11 tingkat, saya terkejut melihat ramainya manusia. Ini shopping mall barang harian ataupun barang berjenama antarabangsa ni? Tapi bila tengok memanglah orang gila, sebab sudahlah duty free, ada weekend sale (sesetengah jenama seperti longchamp, furla, mcm etc memberikan diskaun hingga 70% untuk barangan terpilih) dan bagi yang tak ada potongan, akan diberi 5% diskaun untuk pemegang visa card. Hmm... Kalau di London orang beratur di LV, Prada dan Channel semasa boxing day, di sini orang beratur macam tu juga! Sekalipun jenama2 tu xdepun weekend sale. Hehe. Orang banyak duit, apa kira ye x? Haha saya sekadar memandang saja! Itupun dah rasa bahagia!








Kami pulang ke hotel dan bersedia untuk pulang awal pagi esoknya.Tamatlah misi redah dan belasah kami selama 5 hari ini. Satu pengalaman yang sangat bermakna kerana kami berjaya menamatkan kembara kami ke hampir semua tempat-tempat menarik di Korea.
Flight kami dijangka jam 930 pagi, jadi seawal 6.00 pagi kami harus checkout dari hotel kerana perjalanan dari hotel ke Incheon internat
ional airport adalah selama sejam menaiki tren.

Sampai jumpa lagi Korea!

3 ulasan:

Bonde Zaidalifah berkata...

Salam Kakak cantik...
best tak travel ke korea...

LK berkata...

wslm adik sayang... mestilah best terutama Jeju

Watch movie bluray berkata...

Best travel, thanks for share ^^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...