14 Januari 2014

DI SEBALIK TABIR : CINTA PANDANG KE-2- KONGSI CERITA AINNUR JUNIOR - EIYHA ABDULLAH

ENTRI ini dipetik dari fan page rasmi Drama Cinta Pandang ke-2. Drama 13 episod ini adalah inspirasi daripada novel tulisan Laila Kamilia, terbitan Alaf21 yang telah bersiaran mulai 5/12/2013 yang lalu pada setiap Khamis, 8.30 malam di TV9. Kepada yang ketinggalan menontonnya boleh layan di www.tonton.com.my.


Jom kita kongsikan pengalaman Ainnur Junior. Dengarnya ramai yang terkesan dengan lakonan beliau dalam drama ni. Ada yang turut sama menangis melihatnya. Wow! Ini penampilan pertama Eiyha berlakon di layar TV. 

Dialog episod 2 yang masih teringat-ingat .

"Akubukan heroin sinetron. Aku heroin slot Aurora tau tak?" Hehe. Semoga lepas ni Eiyha akan terus menapak jauh dalam industri ini.


1) Biodata:-
Nama penuh: Farihah Binti Abdullah 
Umur : 32 thn
D.O.B : 20 Jan 
Asal: Alor Star Kedah

Pengalaman seni : Teater 
- Mahsuri ( Istana Budaya ) 
 - Ibu ( UPM ) 
 - Ayah ( Terengganu ) 
 - Buai ( Festival Teater MAlaysia ) 
 - Ayah ( Festival Teater Selangor ) 

 Voice Over 
- Hayate The combat Butler 1
-Astro Hayate The combat Butler 2
-Astro Creep School 
- Astro CSI NY S8
-Astro Script Translator

Hobi : Cuba resepi baru, membaca

2) Bagaimana boleh berlakon dlm Cinta Pandang ke-2?
- Eiyha di jemput untuk casting watak Ainnur Jr..di mana Eiyha di casting oleh Tuan pengarah n Tuan producer CPK2 sendiri dan alhamdulillah..Eiyha berjaya dapat watak Ainnur Jr..

3) Pengalaman dalam drama ni. 

Paling best :
- Pengalaman yang paling best ialah bila eiyha dapat berjumpa dgn pelakon2 dan org2 industri yang senior yang mana banyak share dgn eiyha tentang teknik berlakon, hafalan script, dan yang paling penting disiplin sebagai seorang pelakon dan team player. Team produksi CPK2 pun sangat best..sampai tak terasa langsung penat waktu bekerja..tau2 dah wrap..

- Paling kelakar. 
Ada 2 pengalaman paling kelakar bg eiyha..
1, masa scene Ainnur mimpi khawin dengan Zairul n kena naik motor n kat taman..bayangkan lah..Ainnur 'Anak gajah' nak naik motor dengan baju pengantin..Fuhh!.
2.  masa kat Taman..waktu Ainnur berjongging dgn mamanya..Ainnur kena kejar Abg jual aiskrim 3,4 pusingan..memang kelakar masa tu..

- Paling sedih. 
Satu2nya pengalaman paling sedih Eiyha lalui dalam CPK2 ni ialah masa scene Ainnur jatuh di kantin n Ainnur menangis luahkan perasaan pada Zelly..waktu tu Eiyha memang menangis real..tak tau kenapa..hati rasa sayu sangat dengan nasib Ainnur..hehe..feeling lebih time tu..

4) Dialog paling x boleh lupa..
Dialog Ainnur pada Zairul waktu Zairul malukan Ainnur di depan kelas..hehe dalam episod 3 rasanya.

5) Harapan Eiyha...semoga CPK2 ni jadi pembuka rezeki Eiyha dalam bidang lakonan ni..dan di harap ada yang suka dengan lakonan Eiyha..In sya Allah..akan di perbaiki kelemahan2 yang ada..

6) Kalau penonton/ peminat nak hubungi Eiyha..add FB Eiyha di Eiyha Abdullah..Dan boleh email di eiyhazr_81@yahoo.com.


1 ulasan:

Linda berkata...

Boleh lah klu saya nak mintak jadi pelakon tambahan haha...:p

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...