12 Januari 2014

DI SEBALIK TABIR : CINTA PANDANG KE-2- KONGSI CERITA PENYANYI DAN KOMPOSER OST CINTA PANDANG KE-2 AFFAN AIZAT


ENTRI ini dipetik dari fan page rasmi Drama Cinta Pandang ke-2. Drama 13 episod ini adalah inspirasi daripada novel tulisan Laila Kamilia, terbitan Alaf21 yang telah bersiaran mulai 5/12/2013 yang lalu pada setiap Khamis, 8.30 malam di TV9. Kepada yang ketinggalan menontonnya boleh layan di www.tonton.com.my.

Ramai yang suka dengan lagu yang dinyanyi dan diciptakannya untuk OST drama Cinta Pandang ke-2 bertajuk AKU CINTA.  Jom kita kongsi pengalaman beliau. 

Bagaimana dapat idea mecipta OST ini? 
Saya selalu menghabiskan banyak masa di pantai. Kadang-kadang ia bermula dengan melodi dan pada masa yang lain ia bermula dengan lirik. Then lagu AKU CINTA ini terhasil dengan tidak sengaja menggunakan minor key secara rawak sewaktu bermain gitar di pantai. 

Pada mulanya ia bertempo rendah namun saya mengcatchy kan sedikit untuk lebih sedap dihayati. Penghasilan lirik adalah 100% dari gubahan sinopsis yang disediakan oleh ZKC Procuction dengan menyesuaikan situasi, jalan cerita dan watak yang dipegang. 

Bagi saya penghasilan lirik adalah lebih mencabar kerana untuk menghasilkan lirik yang berkualiti, penghayatan yang luar biasa perlu diterapkan. Proses recording mengambil masa lebih kurang 2-3 minggu utk track by track dan juga mixing. Recording di lakukan di AA studio.

Apakah hasil kerja Affan sebelum ini?
Sebelum ni ada hasilkan telemovie OST, Instrumental dan juga main OST. Contohnya bintang hati umi - bagaikan langit memeluk bintang dll telemovie. Tp semuanya dari ZKC Production.

Bagaimana nak dengar lagu Affan?
Boleh update dari masa ke semasa di youtube/affanaizatmusic.

Bagaimana nak hubungi Affan?
FB : Affan Aizat

LIRIK LAGU AKU CINTA

OST CINTA PANDANG KE-2 (OPENING)

Saat pertama bertemu
Saat aku melihatmu
Tak terlintas di hatiku
Kau kan jadi milikku

Bisik hatiku padamu
Mengapa ia bertanya
Apakah diriku mampu
Mampu menjadi milikmu

Aku mencinta dirimu
Aku mencinta dirimu

Tanpamu di sisiku
Hidupku tak bererti

Aku mencintaimu
Aku mencintaimu
Rindu takkan berhenti
Oooo...

Tiba waktu mengenangkan semula
Saat manis kau menjadi milikku
Berjanji
Bawakulah selamanya mengharungi
Suka duka indahmu

Aku cinta aku cinta kepada dirimu
Aku cinta aku cinta kepada dirimu


Gambar Affan Aizat semasa merakam lagu AKU CINTA : OST drama Cinta Pandang ke-2

Nyanyian : Affan Aizat Lagu : Affan Aizat Lirik : Affan Aizat Susunan : Affan Aizat

Jom layan lagu AKU CINTA seround dua di youtube. Lagu ini telah didengari oleh lebih daripada 
34 000! Wow! Terima kasih kepada yang sudi mendengar!



Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...