15 Februari 2013

Adrian Fadhli : Dari Kaca Mata Laila Kamilia

Saya menerima banyak pertanyaan tentang watak hero Cinta Bunga Tulip, si Adrian (sila baca sebagai Adrian, bukan Adrien). Rata-rata bertanya adakah hero saya kali ini lebih hebat atau sekurang-kurangnya menyamai si Zairul dalam Cinta Pandang ke-2? Bagaimanakah rupanya? Karektornya? Hmm... jom kita lihat sama-sama!

Cuba lihat kedua-dua foto kumpulan pop remaja terkenal dari UK ini! Sebelumnya saya pernah mewar-warkan di FB/blog tentang wajah Adrian yang saya gambarkan adalah seperti salah seorang ahli One Direction. Saya minta kalian meneka yang mana satukah di antara 4 orang ahli One Direction yang bermata coklat biru adalah digambarkan sebagai Achmad Faris Adrian Fadhli?


Adakah Liam yang kacak? Atau si romeo Harry Style?
 Mungkinkah Niall yang baby face?

Atau mungkin juga si Louise yang cute dan innocent?

Di kepala saya semasa menulis Cinta Bunga Tulip, Adrian digambarkan sebagai lelaki separuh Jerman-Indo yang berwajah Eropah. Orangnya tinggi, berambut perang dan bermata coklat kebiruan. 

Karektor Adrian sebagai lelaki yang akan melindungi Sara walau apa yang terjadi. Beliau pernah berjanji akan membawa Sara pulang ke Malaysia pada usia 12 tahun. Semenjak itu dia menabung wang daripada pemberian papi dan maminya. Selain daripada itu dia merupakan seorang street dancer yang selalu membuat persembahan. Beliau juga mempunyai perniagaan ebay. Semuanya semata-mata mahu mencari pendapatan sampingan untuk membawa Sara pulang ke Malaysia semasa berusia 21 tahun nanti. Dia melakukannya tanpa pengetahuan Sara.

Adrian lelaki nakal (kuat mengusik) dan juga kuat cemburu. Apabila dia menyedari perasaannya yang sebenar kepada Sara, dia memang selalu terbakar kerana api cemburu.

Oh, ya! Perfume kegemarannya adalah Cool Water, Davidoff. Paling dia suka adalah menghadiahkan wanita dengan bunga tulip! Pastilah dia sudah hafal semua simbolik di sebalik warna tulip pemberiannya.

Sekarang sudah boleh agak siapakah Achmad Faris Adrian Fadhli yang saya gambarkan? Liam, Harry, Niall ataupun Louise? Hmm... Saya tinggalkan anda dengan ahli One Direction yang ada di kepala anda. Ya, siapapun yang anda bayangkan, dialah Adrian Fadhli si hero Cinta Bunga Tulip.

Saya tinggalkan anda dengan klip video yang selalu saya mainkan ketika menyiapkan Cinta Bunga Tulip. Semoga terhibur!

ps-Sila bayangkan beliau digandingkan bersama Shae.





Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...