03 September 2012

Sinopsis Kawan Baru FB tulisan Lynn Dayana

1 HARI 1 BUKU-KAWAN BARU FACEBOOK TULISAN LYNN DAYANA


1. Lagu Hati Sefia : Jadi penyanyi kan bagus? Popular, kaya dan berjaya! Itu mimpi Sefia. Bila tragedi melanda dan Sefia kelam kabut mana satu alif, mana satu ba dan hilang huruf ta, Sefia sedar dari leka. Hafal lirik itu membuang masa. Baca Al-Quran lebih banyak afdalnya.


2. Sesat Dalam Terang : Kembar Hanif dan Hanani yang berbeza tingkah. Hanif mahu cepat saja. Suka tergesa-gesa. Masuk ke dalam hutan, mereka sesat dalam terang. Mujur ada Hanani yang pulang mendapatkan bantuan. Hanif belajar makna merendah diri dan berfikir dengan logik.


3.Kuasa Kerepek : Yalah, dia anak orang miskin. Emak menjual kerepek saja. Hari Guru, Arman diketawakan. Pelajar lain beri hadiah mahal, dia beri kerepek saja. Namun dengan kuasa kerepek itulah dia menyelamatkan kawan sekelasnya yang kemalangan jalanraya. Kawan yang tadinya sombong jadi malu.


Penulis versatile ini memang tidak dapat disangkal kebolehannya. Inilah buah tangannya ke 11! Dari novel dewasa, remaja kini Lynn Dayana menyentuh hati kanak-kanak pula dengan tulisannya. Tiga cerpen ini terdapat dalam buku Kawan Baru Facebook. Dapatkan sekarang!

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...