22 September 2012

Sinopsis Kawan Baru Facebook tulisan Nurliza Muhd Nasir

1 HARI 1 BUKU-KAWAN BARU FACEBOOK TULISAN NURLIZA MUHD NASIR

Berikut adalah 3 cerpen tulisan Nurliza atau juga dikenali sebagai Nazihatul Hannan. Semoga terhibur!


1. Balqis dan Tina : Walaupun kembar seiras, Balqis dan Tina sering sahaja berkelahi. Macam anjing dengan kucing, tidak boleh duduk bersama. Ada sahaja yang tidak kena sampai pening kepala Puan Zaharah dibuatnya. Satu hari, Puan Zaharah membawa Balqis dan Tina ke Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur. Namun tanpa disangka, Balqis telah hilang!


2. Kakak, Adik keluar angin! : Izzah hendak menunaikan Solat Zohor secara berjemaah dengan kakaknya tetapi Ifaf pula mahu tengok cerita kartun. Aduhai, keduanya saling menyalahkan antara satu sama lain. Ifaf marahkan Izzah yang ambil wuduk sampai lencun bajunya. Manakala, Izzah pula salahkan Ifaf kerana melengahkan solat. Puan Zaiton menasihati mereka agar tidak bermasam muka sesama adik-beradik.


3. Mimpi ngeri Daniel : Daniel sangat suka tengok cerita kartun sampai tidak mahu ke mana-mana. Baik bermain dengan kawan-kawannya di padang mahupun mengikut mami dan abahnya ke pasar. Daniel lebih senang duduk di hadapan TV, pagi petang siang malam. Satu malam, Daniel telah bermimpi dikejar pak cik-pak cik Casper yang jahat. Daniel insaf dan berjanji tidak melawan cakap mami dan abahnya lagi.

Bagi mereka yang mahu berinteraksi dengan penulis yang sedang mencipta nama ini, silalah ke blog beliau di sini.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...