04 Mei 2010

Terkini dari Laila : Doakan kesejahteraan Hana Nurein saya...

Pejam celik rupanya sudah sebulan saya kembali ke tanahair tercinta! Ya! Kepada yang belum tahu, saya dengan rasminya mengumumkan kepulangan saya ke Malaysia. Saya tahu! Ramai yang marah-marah sayang pada saya kerana tidak memaklumkan tentang kepulangan saya tetapi saya lakukannnya kerana saya sayangkan anda semua. Saya pulang pada 30 Mac 2010 yang lalu bersamaan hari Selasa di waktu Subuh yang hening. Saya tahu, jika saya beritahu, ramai yang terpaksa mengambil cuti pada hari itu atau kurang-kurangnya meminta izin masuk lewat ke pejabat untuk menunggu saya di KLIA kerana saya tahu, anda sayangkan saya....Hehehehe...perasan! Jadi untuk membuktikan yang saya lebih sayang anda,  saya tidak mahu menyusahkan anda dan terimalah kezutan saya di depan pintu rumah atau panggilan telefon/SMS fraud. Maaflah semuanya saya lakukan kerana saya sayangkan anda! Hehehehe.....ps-tak boleh lupa reaksi kalian masa tu!

Perkataan pertama! Laila....kenapa kurus!....Jadi kalian ada banyak sebab untuk bagi saya kembali ke bentuk asal...hahhaa bila kita jumpa nanti. Sediakan aje duitnya ya!

Laman web berabuk.....FB pun berabuk....semua berabuk! Komen kedua! Ya, saya sedang berusaha membuang semua habuk, tak kiralah di mana-mana, tapi belumpun sempat saya mencuci habuk-habuk itu sebersih-bersihnya dan kembali ke rencana hidup yang asal seperti yang saya tinggalkan kira-kira 2 tahun lepas, permata hati saya, my precious, little Hana Nurein di masukkan ke wad gara-gara batuk dan demam.

Petang Selasa 27 April, Hana saya bawa ke klinik kesihatan Batu 14, Hulu Langat kerana saya lihat tubuhnya yang sudah tidak bermaya. Doktor di situ menyarankan saya membawa Hana ke Hospital Serdang untuk diberi nebulizer untuk asmanya. Saya sangat bimbang hendak bawa Hana ke klinik/hospital kerana virus H1N1 itu tetapi keadaan telah memaksa. Saya berharap Hana saya dapat dirawat segera. 

Malam selepas menguruskan Hardy dan Hakimy, saya dan abang ke Hospital Serdang. Saya sudah siap membawa pakaian kerana naluri saya keras mengatakan yang kami akan bermalam di wad malam itu. Tetapi setelah diXray, doktor kata Hana kena pneumonia dan dimasukkan ke Hospital Serdang. Namun setelah 2 hari di situ, batuk Hana semakin teruk dan pada tengahari Jumaat itu, Hana dibawa oleh ambulans ke ICU, Institut Paediatrik, Hospital Kuala Lumpur kerana sesak nafas, paras oksigennya turun mendadak. Ketika itu saya berdoa semoga Allah tidak mengambil semula hadiahnya yang paling berharga kepada saya. Saya hantar SMS kepada semua, minta mendoakan untuk Hana saya. Terima kasih saya ucapkan untuk kata-kata azimat dan semangat, juga doa buat berkat. Saya dan keluarga sangat menghargainya.

Di HKL, Hana disahkan terkena jangkitan influenza A. Alhamdulillah bukan H1N1 tetapi simptomnya lebih kurang sama dan antibiotik yang sama digunakan untuk merawatnya. Hari ini hari ke 4 Hana di HKL, dan dia memerlukan 6 hari lagi untuk melengkapkan rawatannya. Kepada teman-teman yang mahu melawat, saya tidak galakkan kerana untuk kebaikan Hana juga anda. Doa dan ingatan anda sangat bermakna kepada saya dan keluarga. InsyaAllah, bila Hana sihat nanti, kita pasti ada banyak masa untuk bersama-sama lagi.

Pesanan saya kepada anda yang punya anak-anak kecil, ibu mengandung dan mereka yang berisiko tinggi, jauhkan dari mengunjungi kawasan yang ramai orang seperti shopping mall, tempat mandi awam,  hospital/klinik demi kepentingan anda sendiri. Virus ini mudah menjangkit dan tersebar. Jagalah diri anda dan keluarga. Saya doakan semoga kita semua berada dalam perlindunganNya dan tidak terkena dengan jangkitan virus yang sangat merbahaya ini. Jika boleh, dapatkan vaksin percuma yang ditawarkan kerajaan kerana buat masa ini, ia adalah pertahanan terbaik. Mencegah lebih baik dari merawat! Jika sudah terkena, sukar hendak diubati. Percayalah, ada yang anak-anak di sini yang terpaksa tinggal di hospital hingga 6 minggu demi melengkapkan rawatan gara-gara serangan virus merbahaya ini.

Bagi yang merindui Hana saya, inilah gambar terbarunya! Doakan Hana cepat sembuh ya! Terima kasih. 

@ Hospital Serdang; masih boleh gelak-gelak tetapiyang tak disangka itu serangan tiba-tiba itu tak sampai 5 minit! dan Hana saya terus dipengsankan.
@ Institut Paediatrik HKL, hari pertama setelah keluar dari ICU. Wayarpun masih berselirat di sini sana.

9 ulasan:

Suhana Shahril berkata...

Semoga Hana cepat sembuh dan kembali beriang ria bersama abang2nya.Amin...

EYA ZAMANI ZAITEE berkata...

Cepat2 sembuh ..doa yg terbaik buat hana n family ..

ZULTIE berkata...

Selamat kembali. Semoga Hana cepat sembuh dan sabar menempuh ujian ini dengan redha.

dhiya zafira berkata...

Salam...doa aku untuk kau sekeluarga

Unknown berkata...

salam kak... tak sangka sungguh. baru tengok hana hari tu mulut potpepotpet. moga hana cepat sembuh. saya percaya akak sekeluarga tabah menghadapinya...

Hezzy Azra... berkata...

Salam Laila... doa aku utk Hana. Kuatkan semangat, ya...

LK berkata...

TERIMA KASIH semua untuk kata2 perangsang dan semangat. kami sekeluarga sangat2 menghargainya

Suhana Shahril berkata...

Selamat hari ibu kak Laila,jemput dtg amik award yer

KELUARGA ASHRAF berkata...

apa khabar terutamanya Hana?
Kami semua harap semoga Hana dah bertambah sihat dan kepada ibunya semoga kuat semangat dgn ujian ini.
sori ,sebab dah lama tak buka blog laila...tak tahu khabar berita.

kakna & famili.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...