14 Januari 2010

Tips melancong

Bagi yang gemarkan percutian, merancang percutian adalah sesuatu yang agak memenatkan. Ada banyak perkara yang harus diambil kira selain dari harga tambang ke destinasi tersebut. Tempat penginapan merupakan perkara kedua yang penting selepas mendapatkan tambang murah sesuatu perjalanan. Tidak kira jika anda mahukan hotel mewah 5 bintang, atau sekadar hotel sederhana 3 bintang mahupun asrama sebagai pelancong back packers, penginapan menjadi pokok utama percutian. Setelah penat berjalan-jalan melihat pemandangan atau tarikan pelancong pastinya tubuh yang lesu memerlukan rehat yang secukupnya untuk kita memulakan pengambaraan baru keesokan harinya.

Namun bila hendak menempah hotel, macam-macam juga yang kena ambil kira. Hotel A harga murah tapi lokasinya jauh dari kawasan tarikan pelancong. Hotel B dekat, tetapi mahal pula. Hotel C agak jauh tetapi beri sarapan percuma dalam tarif sewanya tetapi adakah kita memerlukannya. Hotel D pula murah, dekat tetapi masalahnya penuh pula pada tarikh yang kita kehendaki. Kesimpulannya jika kita harus membuka satu-persatu laman web hotel-hotel di satu-satu destinasi, memang satu hari tidak cukup untuk kita membuat keputusan tepat berpadanan dengan bajet. Ada beribu-ribu tawaran hotel yang sukar untuk kita membuat pilihan!

Tetapi laman web ini memang bagus kerana ia memang memudahkan pengguna. Sebagai laman web bebas yang tidak mengenakan sebarang bayaran kepada penggunanya, laman web ini membantu kita mengenalpasti hotel terbaik di seluruh dunia dengan bajet dan keselesaan kita. Antara lain yang ditawarkan oleh HotelsCombined adalah :

1-Meninjau dan membuat perbandingan harga ke seluruh laman web hotel-hotel dan lain-lain laman web kembara dan memberikan kita harga termurah yang ditawarkan.
2-Kita boleh membaca ulasan kembara yang ditulis secara bebas oleh pelancong-pelancong lain.
3-Klik dan bayar terus ke laman web hotel atau web kembara pilihan kita.
4-Aplikasinya mudah digunakan dan yang paling utama ianya PERCUMA.

Kerana suka mengembara, saya menggunakan laman web ini untuk mencari hotel semasa merancang percutian saya ke mana-mana di seluruh dunia. InsyaAllah pada masa-masa akan datang entri Pelancongan di dalam web ini akan kembali aktif. Bagi yang ingin merancang percutian di dalam negara ataupun di luar negara, mungkin laman web ini dapat memudahkan rancangan anda. Selamat bercuti.

Lawati HotelsCombined.com untuk maklumat lanjut.

5 ulasan:

Lady of Leisure berkata...

thanks for the tips.. sangat berguna untuk mereka yg nak melancong.. nak melancong ni banyak juga benda yg perlu dititikberatkan ye..

ateh bie berkata...

thank u kak has..baru tau ada web yg make it easier to compare the price..huhu cian last dec izzi punye la jenuh surfing internet utk hotel ke bangkok..last2 x jadi..merajuk dia..hehe dis time sy nak try surf guna web nilah..thanks again..

LK berkata...

lady-setuju sangat!
cik bie-silakan...hehe

Tanpa Nama berkata...

nice comment

Tanpa Nama berkata...

visit our blog..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...