26 Oktober 2009

Selamat Datang Baby Darwish!

Tidak terlewat untuk saya mengucapkan selamat datang ke dunia kepada anak saudara terbaru saya Muhammad Rayyan Darwish bin Mohd. Hayazi yang lahir pada 14 September 2009 yang lalu. Saya menunggu kiriman gambar-gambar comel dari ayahnya. Inilah rupanya dia Darwish Mak Long dan Pak Long ye? Ke nak panggil Mak Chaq dan Pak Chaq? Haha. Di sebelah saya, anak-anak buah saya yang 3 orang itu memanggil saya Mak Long. Sebab suami saya pun anak sulung maka gelaran sulung itu akan dipanggil oleh anak-anak buah kami. Di Kedah, saya biasa dengar orang panggil Pak Chaq untuk gelaran bapa saudara sulung... kelakar pulak rasa bunyinya.

Baby Darwish ni merupakan anak saudara pertama kami berdua. Selama 7 tahun lebih saya menjadi satu-satunya menantu dalam keluarga abang maka hanya anak-anak kami menjadi cucu keluarga mertua saya. Jika mak saya ada 6 cucu (3 lelaki dan 3 perempuan), mak mertua saya hanya ada 4 cucu (3 anak-anak saya dan 1 dari Hayazi). Adik-beradik abang semuanya lelaki, jadi sejak 7 tahun lepas, sayalah satu-satunya anak perempuan mereka... Bila Zura menganggotai keluarga Haji Ramli tahun lepas, saya sudah tidak seorang lagi. Kini Hana menggantikan tempat saya menjadi satu-satunya cucu perempuan Haji Ramli. Kini mak mertua saya bolehlah merasa shopping baju anak perempuan setelah 34 tahun....


Alamak! Mak Chaq dah lari dari topikla Darwish. Dah curi fokus Darwish. Selamat datang Darwish. Nanti kita minta Pak Chaq bagi hadiah spesel kat Darwish ek... Ala... semacam je Mak Chaq...tukar Mak Long jela...ehehe

4 ulasan:

CT berkata...

waaaaaa...menganga la molot dia...

LK berkata...

yela tengah menguapla tu

CT berkata...

akak suka tengok blog laila....seolah2 akak ni tgh melancung....bestnya...selama ni imagine Batam tu teruk sgt...ok la ekkk...kita nak pegi la...bukan la mahal sgt...

LK berkata...

ok juga ke sana tapi ramai singaporean. shopping boleh tahan juga. baju kebaya siap jahit berlabuci harganya x sampai rm20.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...