11 Oktober 2009

Cerita Raya V : Kuih Raya Saya

Macam mimpi dapat makan kuih raya tahun ni. Semuanya gara-gara teman saya Yeo yang rajin terlebih tahun ni. Nak buat kuih raya kerana nak dapat feel raya katanya. Disebabkan rumah saya ada oven besar maka rumah saya dijadikan destinasi membuat kuih raya.

Yeo sedang berposing di depan oven. mujurlah biskut tu menjadi. kalau tidak bergambar ajelah yang lebih

si dara Erna turut datang ambil feel raya. mujurlah biskut tu menjadi. kalau tidak bersembangnya ajelah yang lebih

tepung yang diuli erna. mujurlah menjadi biskutnya. kalau tidak memang ernala yang disalahkan

acuan tak ada. biskut kami bentuknya bulat atau empat segi aje. mujurlah menjadi biskutnya. kalau tidak memang sah kena kutuk cik-cik abangnya

Dah mana gambar saya? Hehe. Saya tukang amik gambar aje. Tolong sikit-sikit aje. Yang menjadi chefnya Yeo. Petang itu saya hanya jadi water girl aje. Tukang tampal ceri, sapu telur kuning atas biskut, gentel tepung etc....Rasa malu pulak nak mengaku kuih raya tu saya yang punya...Tak apalahkan janji dapat makan kuih raya. hehe. Apapun tahun depan, Yeo kenalah cari teman lain buat kuih raya sebab saya sudah pulang. Namun saya pasti setiap kali Aidilfitri menjelma, Yeo akan tetap mengingati si water girl ini...

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...