07 September 2009

Memperkenalkan: HANA NUREIN FADLY

Selepas mengetahui saya telah selamat bersalin dan dah tengok rupa anak dara saya ni, ramai yang bertanya apa namanya pula? Ada yang mengusik ada bunyi-bunyi Jerman ke? Bila saya beritahu namanya Hana, ada pula yang kata takkan nama Hana aje. Nama abang-abangnya semua canggih-manggih... Saya senyum saja. Bukan niat nak bagi orang tertanya-tanya. Kalau dalam novel saya, mesti ada unsur ala-ala Who One To Be A Millionaire 'Kita tunggu selepas ini' agaknya itulah yang difikirkan pembaca. Tetapi saya menunggu selepas 7 hari baru hendak umumkan namanya di sini. Selepas selamat bercukur, rasanya barulah molek saya umumkan namanya walaupun sebenarnya pada hari pertama untuk keluar hospital, saya harus menamakan dia terlebih dahulu.

30 Ogos 2009 - Gambar dirakam selang seberapa minit selepas kelahirannya.

Hari Kedua-31 Ogos 2009
Hari Ketiga-1 September 2009
Hari Keempat-2 September 2009
Hari Kelima-3 September 2009
Hari Keenam-4 September 2009
Hari Ketujuh-5 September 2009

Hana Nurein Fadly binti Aedy Fadly. Sebutan Nurein itu bukan Nurin tapi Nur Ain. Sebab dalam ejaan Jerman ein disebut sebagai ain. Nurein dalam Jerman bermaksud hanya satu. Nama Hana adalah antara nama yang banyak digunakan di Jerman yang bermaksud Tuhan merahmati aku dengan mengurniakan aku anak. Kalau dalam Arab, Hana Nurein bermaksud kegembiraan/kesyukuran cahaya mata.

Hana dijangka lahir pada 21 September 2009 bersamaan 2 Syawal kerana kami dijangka menyambut Aidilfitri di Jerman pada 20 September. Walau bagaimanapun Hana lahir awal 3 minggu dan memberi kesempatan kepada ibunya untuk beraya dan mengganti puasa selama 23 hari! Pada awalnya saya merancang untuk melahirkannya dengan kaedah bersalin di dalam air tetapi nampaknya angan-angan saya tidak tercapai disebabkan Hana terlalu cepat hendak dilahirkan. Saya ke hospital jam 5.30 pagi dan dibenarkan pulang pada jam 5.30 petang pada hari yang sama! Memang segala-galanya begitu pantas dan dia menjadi hadiah harijadi abang pada tahun ini. Rasanya inilah hadiah yang akan menjadi hadiah terbaik untuknya sepanjang hayat.

Inilah gambar-gambar yang sempat saya rakam dari detik dia dilahirkan hingga ke detik sebelum kepalanya digondolkan.

8 ulasan:

EYA ZAMANI ZAITEE berkata...

tahniah ...doa2 smuanya sihat sentiasa utk ibu n ank2 smua :) ..tumpang happy :)

MaDiHaH MaJiDaH berkata...

Nurein , sinar kegembiraan dirembulan ramadan. Didoakan sentiasa terus menjadi Insan yang bersyukur... - Tahniah daripada kami sekeluarga

LK berkata...

eya- terima kasih kerana sudi berkongsi kegembiraan bersama saya...

abang amir-terima kasih utk nasihat n panduan kehidupan. smg ramadhan ini menambah keimanan kita kepada Pencipta

mid berkata...

Tahniah...dapat gak seorg puteri ye..tgok baby hana tak 'berbedung' langsung, baby jerman katakan hehehe

Unknown berkata...

kakkk... nape semangat betol si hana ni... geram cik nana tengokkk!!!

Unknown berkata...

kakkk... nape semangat betol si hana ni... geram cik nana tengokkk!!!

LK berkata...

mid- waktu summer ni panas kalau bedung boleh 'masak' ni

LK berkata...

yana-semangat ek...kecik je la x sampai 3kg

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...