21 Ogos 2009

Usain Bolt di IAAF Berlin World Athletics Championships 2009

Saya pernah membuat entri tentang kedatangan Raja Pecut Dunia, Usain Bolt ke Berlin tidak lama dulu bersempena Kejohanan IAAF kali ke 12 yang berlangsung dari 15 hingga 23 Ogos 2009. Jika anda ingat, kata saya "Tercapaikah hasrat saya untuk melihat dia beraksi di depan mata sendiri?" Jawapannya tidak!

Pertama kali dia menang acara 100m dan mencipta rekod dunia pada 9.58s, saya menontonnya melalui live internet streaming ketik berada di Stuttgart, Jerman. Kali kedua dia menang acara 200m pula dan mencipta satu lagi rekod dunia pada 19.19s , saya menontonnya melalui TV secara langsung di rumah saya di Berlin.

Hari ini (21 Ogos) dia akan beraksi pula untuk acara 4x100 meter pula (separuh akhir) jam 7.30 malam waktu tempatan. Saya tetap tidak dapat melihatnya secara langsung kerana hari ini adalah hari pertama Ramadhan dan dengan keadaaan saya yang begini, tentulah angan-angan itu tidak akan menjadi kenyataan.

Dalam usia beliau hanya 22 tahun, rasanya selepas ini dia akan terus memecahkan rekodnya sendiri. Mungkin di lain masa dan kesempatan, saya akan dapat melihatnya beraksi. Hanya Allah sahaja yang maha mengetahui. Kepada Usain Bolt "Semoga impian anda menjadi lagenda akan tercapai dan selamat mencipta lebih banyak rekod baru!"

ps-semasa saya mengemaskini entri ini, Usain Bolt telah menang dalam acara 4x100 meter sepertimana dijangka, emas ketiganya menyamai pencapaian olimpik.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...