21 Ogos 2009

Selamat Menyambut Ramadhan Al Mubarak

Salam semua...

Lamanya blog saya berhabuk hingga ada yang risau dan hantar SMS dari Malaysia ingatkan saya diam kerana bersalin... Terima kasih kerana sudi menjenguk blog saya yang berhabuk dan prihatin tu ye... InsyaAllah jika saya sudah bersalin, akan saya umumkan berita gembira itu di blog ini.

Blog berhabuk kerana tuannya tiada di rumah seperti biasa. Ke mana agaknya? Nantilah dalam entri-entri seterusnya saya ceritakan.

Sekali lagi saya dan keluarga ingin mengucapkan Selamat Menyambut Ramadhan Al Mubarak. Kesempatan ini kami memohon maaf atas segala kekhilafan. Semoga Ramadhan tahun ini dapat kita kumpul bekalan yang lebih banyak lagi untuk persiapan di hari depan.

Tahun ini tak dapatlah saya ronda-ronda Bazaar Ramadhan. Macam terasa-rasa bau-bau makanan yang sedap-sedap dan lazat. Rupanya pula cantik-cantik hingga kita membeli hanya kerana rupanya yang begitu menyelerakan. Tapi saya sabarkan hati. Berpuasa di perantauan ini harapnya bolehlah berjimat (untuk sedapkan hati sendiri...hahaha). Siang tadi kami sudah keluar membeli barang-barang keperluan untuk berpuasa esok. Imsak sekitar jam 4.00 pagi dan berbuka jam 8.10 malam.

Yang pasti tahun ini saya akan memasak untuk juadah berbuka dan bersahur. Tak bolehlah nak berehat-rehat dari memasak di dapur dan menikmati juadah tunjuk-tunjuk lagi. Selepas itu abang pula kena masakkan untuk kami sekeluarga (kerana saya dijadualkan bersalin pada 21 September ini dan terasa akan bersalin lebih awal dari itu). Semoga kami dapat melalui segalanya dan dipermudahkan ALLAH segala urusan di sini.

Sehingga itu jumpa lagi dan salam Ramadhan!

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...