02 Mac 2009

Surat Cinta II



Dapat mesej dari Abang Long, Presiden Kelab Peminat Alaf 21, yang menitipkan mesej nya di blog saya, terus saya ke blognya. Oh! Rupanya dia meminta saya menjawab soalan-soalan berkenaan warkah cinta. Saya tak sangka saya akan menulis lagi tentang surat cinta ini setelah menulisnya dulu (rujuk entri saya di http://lailakamilia.blogspot.com/2008/12/surat-cinta.html).

Saya akan cuba menjawabnya sejujur-jujurnya...Hehehehe menakutkanlah peringatan dari Abang Long.... Inilah soalannya:

1 - Bila kali pertama menerima WARKAH CINTA ?
Sejujurnya saya tak ingat...mmm...ambil masa yang lama untuk ingat. sambil termenung di depan komputer...yang pasti bukan di sekolah rendah...ya...baru teringat... masa di tingkatan 1, si dia hantar lukisan gambar sekuntum bunga yang cantik tapi last-last saya dapat tahu lukisan tu member dia yang lukiskan...hahaha kantoi sebab member dia tu budak kelas saya yang saya sangat kagum dengan hasil tangannya...

2 - Dalam WARKAH CINTA ada lirik lagu atau puisi atau pantun atau syair atau sajak ?
Mestilah ada..masa remaja biasanya saya terima lirik lagu saja maklumlah masih hingusan dan si dia tu tentunya bukan mat sastera.... tapi bila di universiti si dia biasanya menulis sajak istimewa untuk saya... kami selalu bertukar sajak. sajak kami biasanya bersambung-sambung contoh si dia tulis Cinta Padamu I, saya akan balas dengan Cinta Padamu II. Suami saya tu jiwang karat jugak...hehehe

3 - Dalam sampul WARKAH CINTA, ada ditabur bedak atau haruman ?
Masa sekolah adalah terima surat tabur bedak...bila buka bedaknya berkumpul kat tengah... bila dah dewasa si dia tentu tulis atas kertas istimewa yang memang sudah wangi semasa dibeli.

4 - Masih disimpan semua WARKAH CINTA ?
Sejujurnya.... semasa saya mengambil keputusan untuk berkahwin dengan si dia... semua sura-surat lama dari orang selainnya telah saya bakar bersama-sama dengan gambar-gambar mereka. Bagi saya, kehidupan baru bakal bermula. Cukuplah saya hanya menyimpan surat-surat dari suami seorang.... Segalanya yang lain telah jadi sejarah....

5 - Ada disertakan gambar ?
Tentulah ada. Yang kelakar kalau bagi gambar kelas, si dia akan beritahu saya yang berdiri nombor 3 di belakang etc...Kelakar.

6 - Masih disimpan WARKAH CINTA itu didalam sampul asalnya ?
Ada yang masih dan ada yang sudah tiada sampulnya kerana saya hendak padatkan ia supaya muat dalam satu bekas disebabkan kami selalu berpindah-randah dulu. Jadi mana sampul yang sudah rosak, saya buangkan.

7 - Pernah dibaca selepas itu ? atau disimpan buat kenangan dan sebagai harta ?
Rasanya dah jawab dalam soalan 4.

8 - Tarikh WARKAH CINTA pertama yang diterima ?
Tak ingatla sebab dah tak relevan...

9 - Adakah sesiapa yang tahu tentang WARKAH CINTA anda? Umpamanya anak atau saudara ? Suami tahulah sebab semua surat cinta saya dan dia kami satukan. Bila anniversary biasa saya akan baca balik...masa tu saya akan gelak atau menangis sendiri.... Kongsi dengan anak-anak? Tunggulah...mereka kecil lagi... belum tahu apa-apa.

10-Pendapat ANDA. Mana lebih mendebarkan ... antara Surat @ WARKAH CINTA atau emel atau sms ?
Saya dah jawab dalam entri saya terdahulu tentang surat cinta.


Dah jawab dah semua... harap Abang Long puas hati....

2 ulasan:

Abang Long berkata...

Memang puas hati dengan jawapan yang diberikan.

TERIMA KASIH. TERIMA KASIH. TERIMA KASIH.

Semoga perkahwinan Laila BERKEKALAN sepanjang hayat, dan bahagia bersama keluarga tersayang. AMIN.

Kirimkan SALAM HORMAT buat suami tercinta.

LK berkata...

Abang Long...

TERIMA KASIH. TERIMA KASIH. TERIMA KASIH. untuk doa dan harapan....

SALAM HORMAT buat si dia akan disampaikan face to face bila dia kembali ke sisi saya....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...