13 Januari 2009

KEMBARA EROPAH: Cheshire Oaks: Factory Outlet Terbesar di UK

Saya rasa ini kunjungan saya yang pertama ke F.O di UK ni. Dikatakan ada beberapa tempat F.O yang menarik tetapi Cheshire Oaks adalah yang terbesar di UK!

Memanglah besar dan ramai pengunjungnya. Kami tiba agak awal juga dalam jam sebelas pagi dan sudah susah hendak mencari petak kosong untuk meletakkan kereta. Jadi bila dapat je satu, kami pun tanpa berlengah lagi.....


Apa yang ingin anda cari kebayakannya ada di sini. Dari barangan kecantikan diri, kasut, pakaian hinggalah ke beg tangan ataupun peralatan golf juga set pinggan-mangkuk berbaris menunggu untuk dibawa pergi. Harganya juga boleh tahan. Sebagai contoh, sepasang kasut kanak-kanak jenama UMBRO boleh didapati pada harga Pound8 sahaja! Jeans LEVIS boleh dibeli pada harga serendah Pound10, begitu juga jeans GAP dari serendah Pound3 sahaja!

Penat kaki kami berjalan, kami berhenti makan bekalan yang dibungkus oleh Wawa, Liyana dan Aimi pagi itu, nasi goreng kampung dan nasi goreng cili padi. Perut kenyang, kami berjalan lagi. Tak sedar jam sudah 5.00 petang, kami harus berangkat ke Newcastle. Hehehe...itupun kami tak habis pusing satu F.O tu lagi.....Kalau nak habis...agaknya pukul berapa agaknya kami akan sampai ke Newcastle.
ps-maaflah orang Newcastle yang sudah menunggu dengan nasi ayam istimewa sejak tengahari lagi rupanya! bila dah shopping memang tak ingat dunia!

3 ulasan:

Hana Zozolina berkata...

Org Newcastle tunggu dgn nasi ayam?? ade jugak org newcastle yg tunggu dgn duvet dan bantal.. =(

LK berkata...

alamak...malunya aku....hahahhaa jangan merajuk lin...

engku berkata...

google punya google psal FO london, tergoogle blog ni...
tumpang tanya boleh?...

kat FO ni ada x jual brg2 adidas , nike , levis ? harga mmg murah betol eh?
snang x nak sampai sini dari pusat bandar London?
or ada FO lagi best n brg lagi murah drp FO ni?
bukan apa, plan nak pegi London next week...

tq for ur respond... :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...