04 Disember 2008

Spoiler Alert! Saat Kau Hadir Patut Ada Ending Lain...


Gambar ihsan dari Junaidix sempena soft launch SKH 1 November lalu

Hehehe... Semasa saya membaca emel dari seorang pembaca SKH yang tajuk emelnya SKH: Olahan dan Komentar, saya senyum saja. Sebelumnya beliau sudah meninggalkan mesej di Shot Box saya untuk menghantar komen yang lebih details nanti. Memang dia menunaikan janjinya. Komentar sebanyak 4 mukasurat itu begitu teliti; dari jalan cerita hinggalah kepada wataknya...Wah! Kira dia ni pun boleh jadi penulis juga rupanya.

Saya kira kerana terlalu panjangnya komentar dia, saya hanya dapat menyiarkan di sini cadangan Tok Lijah (nick dia) tentang penamat SKH mengikut imaginasinya yang liar itu....Hehehe (jangan silap tanggapan, saya selalu menggunakan istilah itu untuk menggambarkan imaginasi di luar kotak pemikiran yang biasa).

Begini kata Tok Lijah....(sebelum membaca lebih jauh, sila simpan dalam kepala yang Tok Lijah tidak suka jodoh yang saya tulis untuk Eliana. Ada alasan yang dia bagi...)

Boleh matikan watak Imran dengan memasukkan insiden beliau hilang di Naratiwat semasa misi keamanan PBB. Eliana kecewa lalu membawa diri ke luar negara. Ketika di sana Eliana kembali bertemu Amri yang menjadi agen rahsia FBI. Lalu cinta mereka kembali bertaut.

Namun tidak lama lepas itu, mereka terserempak dengan seorang tukang sapu di sebuah stadium yang ada iras-iras Imran. Rupanya Imran masih hidup dan telah menjadi agen rahsia untuk misi menangkap Amri yang berjaya lari keluar dari Malaysia.

Eliana kembali keliru... Siapakah yang harus dipilihnya....

Amboi Tok Lijah.... kalau panjang macam tu...bila novel ni nak habis? Hehehe agaknya Tok Lijah minta saya sambung cerita Eliana-Amri dalam novel seterusnya... Apapun...terima kasih kerana sudi membaca SKH. Terima kasih kerana sudi menghantar Olahan dan Komentar.... Saya sangat-sangat menghargainya....Terima kasih daun keladi.....

ps: Tok Lijah, 'imaginasi liar' tu boleh ke saya dapatkan khidmatnya nanti bila diperlukan? Hehehe

1 ulasan:

am~ berkata...

huk2...sdey la..
knpe bukan amri..cnta prtma eliana..
-TAPI BUKAN AKU-

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...