22 November 2008

Spoiler Alerts! Komen Pembaca Saat Kau Hadir

Saya sudah mendapat komen dari pembaca tentang novel terbaru saya, Saat Kau Hadir. Antaranya yang dapat saya kongsikan di sini:

Komen 1 :
merl90:sy rse puas sgt sbb cte 2 memg best n xsia2 sy bli..watak amri 2 kdg2 wt sy rse cm nvel akk 2 nvel msteri lak

Komen 2 :
Tok Lijah: salam, sy dah abiss baca SKH pkl 4 pg td.. menarik sampai sy rela tidoq lambat semata2 nak abisskan SKH... nanti sy komen lebih details

Komen 3 :
retna: sis, owang br abesh bc novel saat kau hadir... suker sangat ending dier.. tp goshh x sangka ek .. hehee nice imaginasi..

Komen 4 :
ok, last year masa novel lakaran kasih, kta ada komen kat akak yg ada part yg bapak dia rancang suruh org buat2 nak rogol anak dia, quite irrelevant & impropriate.. but u said u wanna make it different and out of other people's expectation.. fine.
this year punya novel, it's better.. dari segi penulisan, ayat2 cinta dan eleberation lebih baik dan lebih menyentuh perasaan.. (wahhh...)
TAPI... ada gak part yg agak PELIK kat sini.. kat chapter 60...ermm.. time amri nak explain kenapa dia bersikap pelik..because of his twin-evil-look-a-like-brother yang dijumpai time ambush terrorist nak bom KLCC.. ermm..isn't it a bit TOO MUCH.. hehe.. dari pandangan kta la.. by the way, nice job done!!

Komen 5 :
SKH best untuk dibaca sebab saya boleh habiskan satu malam! 5 1/2 jam je dah cukup. Tu dah membuktikan buku akak ni best sebab kalau saya dapat habiskan satu malam untuk sesuatu novel, maknanya novel tu bestlah.
Syabas akak. Tabik spriing harus diberi pada akak kerana SKH. Sebabnya; pada pendapat peribadi saya jalan cerita SKH amat menarik! Ada peningkatan. Tapi akak memang pandai memilih karakter. Saya boleh bayangkan Eliana tu siapa. Karakter siapa yang akak masukkan telah membuatkan bayangan saya pada Eliana tu superb.
Kemudian akak buat detik pertemuan Eliana dan Amri. Waaa.. Bestnye. Terberangan jap. (Kenapa la tiapkali aku naik ketapi xde la plak adegan-adegan cenggitu. Huhu). Dapat pakwe yang romantik tahap gaban, loving nak mampus! Adoi. Tangkap lentok jap saye akak. Kemudian pakwe menjadi misteri. Huhuuu... Terus aku nanges! (nanges tu akak... Saya belum pernah nanges baca novel akak ni!).
Scene saya paling suka; saat Eliana gi snorkling. Tapi kan, berani la plak dia gi snorkling bodoh-bodoh je sorang diri. Sungguh bodoh Eliana ni. Theheh. Saat dia jumpa Deltan... Fuh saat ni terus aku dapat ambik karakter Deltan tuh! Dengan muka yang hensem gaban, rambut cacak, body tough. Uuuiiiii sweetnya Deltan! (Gatal jap aku) Kena pulak dia gi dinner dgn Deltan. Adoi alangkah bertuahnye kalau jadik kenyataan... Fuh.
Dan yang saya paling tak duga siapa Deltan tu sebenarnya. Hmmm. Akak ni. Penuh misteri cerita ni. Terpaksa masukkan jap karakter mamat tu pada si Imran nih. Bertuahnye Eliana ni. Dah la dapat kekasih loving gaban. Dapat peminat pun cinta tahap bintang. Adoi... (terberangan jap).
Apapun, setiap watak dalam novel ini akak pandai letakkan peranan mereka masing-masing. Saya suka part akhir cerita ni. Selepas Eliana memilih Imran sebagai suami. Start scene tu, bermulalah espisod CSI. Saya seperti tak sabar-sabar nak selak page seterusnya sebab nak cari jawapan pada cerita tu. Dan. akak ni memang suka buat surprise orang la. Saya dah frust gila di akhir cerita dengan keputusan Eliana. Dah nak nanges pun ada mengenangkan naseb jejaka nan satu tu. Sekali rupa-rupanya ada satu chapter saya tak baca. Ceh! Aku siap sempat gi kenceng lagi. Dalam keaadaan frusst lak tu. Grrrr.
Apapun cerita akak ni banyak bawa pengajaran. Tentang peluang kedua. Tentang motivasi. Tentang kasih ibu. Tentang bipolar disorder. Theheh. Lawak. Sia-sia nampak gila kerana si Amri tu. Lawak, lawak.. Bagi saya, SKH sebuah cerita cinta romantis yang taklah memboringkan. Taklah romantis all the way. Sebaliknya cerita romantis yang diadun dengan pelbagai unsur seperti kelakar, sedih dan CSI.
Syabas untuk akak untuk novel ketiga ni... Dok di Berlin tu jalan-jalan jugak, tapi jangan lupa cerita seterusnya.. Bravo!


Terima kasih kepada semua pembaca yang sudi membaca SKH. Yang melapangkan masa memberi komen, yang memberi kritikan membina....sangat-sangat saya hargai... Kepada mereka yang mahu memberi komen, peti emel saya sentiasa menanti komen-komen anda. Terima Kasih Semua! Muah! InsyaAllah ia akan menjadi perangsang kepada saya untuk menulis dengan lebih baik lagi....
Saat-saat begini saya merindukan teman-teman di Malaysia (kerana kebanyakan watak dalam novel itu adalah mereka).
Dzalia dalam novel Lakaran Kasih (Juhaida) dan Eliana Irdina (Illiana) dalam novel Saat Kau Hadir.

Khairul, Zul Izzi dan Marfuza yang akan saya abadikan dalam novel keempat, Cinta Pandang Kedua... coming soon! InsyaAllah.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Saya?? bila nak masuk nih??

LK berkata...

ekau....one two som! ala lin, kan kita ada deal...jangan bimbang kau tetap jadi heroin...hehehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...