30 September 2008

Selamat Hari Raya Aidilfitri


Kesempatan ini kami sekeluarga ingin mengucapkan Selamat Menyambut Aidilfitri. Maaf Zahir dan Batin.

Kali ini saya nak buat ucapan Selamat Hari Raya terpanjang di dunia.....

Pertamanya untuk rakan-rakan saya di SK Ayer Hitam, Teluk Intan-Zurina, Ady Iranal, Rashid, Suhada, Faridah, Shariza, Hamdan dan Hamdan, si kembar Asmadi dan Asmawi, Jamsari, Azimah, Rashidi (terima kasih kerana pernah menyelamatkan saya dari mati lemas), Azlan, Rosli, Salasiah (yang wataknya saya ambil untuk novel terbaru sebagai Madi) dan lain-lain yang namanya tidak dapat saya nyatakan kerana masalah ingatan yang melampau... Juga buat guru-guru saya Cikgu Faridatul, Cikgu Zairi, Cikgu Azam dan Cikgu Yusuf.

Kepada rakan-rakan di SM Seri Perak, Teluk Intan-Norliza dan Rashidatun Nazwa (yang wataknya saya ambil untuk novel kedua), Fauziah, Shima, Miskinah, Khairul Nizam (yang saya admire untuk hasil kerja lukisannya), Herdawati (yang saya admire dengan tulisan tangannya yang cantik sangat, selalu jumpa kat Billion), Mariatun, dan lain-lain.... Juga guru-guru yang sangat berjaya Cikgu Mazlina yang sentiasa di hati saya.

Kepada rakan-rakan di Matrikulasi KYPM, Kota Bharu Kelantan- Amri & Yani, Cheeza & Alid, Yantie dan Yeng (couple2 yg setia hingga sudah beranak pinak ), Rohana (kalau dia terbaca harapnya hubungi saya), Razman (yang dah jadi pegawai kerajaan di BPO, JPA sekarang nih, dah tak sudi nak sembang ngan saya dah...heehee), Master (yang tinggal di Bandar Bukit Mahkota), Rozaini (yang masih berhutang nak menziarah saya di rumah) dan lain-lain.... Pensyarah-pensyarah terutama Encik Farizal. Juga Pakcik Rosli dan keluarga yang banyak membantu sepanjang 1 1/2 tahun pengajian saya di sana (kalaulah saya boleh menghubungi mereka semula).

Coursemate di UPM-Zarina, Mimi, Linda (dan Berg suaminya), Kak Linda (dan abang Dani), Bob, Fuat, Marini, Putet (baik-baik hidup di Bangkok) dan suami saya (AFR) juga yang lain-lain.. Pensyarah Prof. Jariah, Dr. Ma'rof, Encik Bob.

Rakan sekerja di Selvex Industries-Ani, Kak Ina, Kak Pah, Kak Izan, Zarina dan lain-lain...

Rakan setugas yang banyak memberi jasa dan kasih sayang di Pusat Penyelidikan Perumahan, Fakulti Kejuruteraan UPM- Juhaida (yang wataknya saya ambil sebagai Dzalia dalam novel kedua), Illiana (yang namanya saya pinjam untuk novel ketiga sebagai Eliana Irdina), Kak Ai yang lemah lembut dan baik hati, Kak Wan, Ernaleza, Mastura, Hadi dan lain-lain.

Rakan seperjuangan di Institut Perguruan Ilmu Khas-Khairul dan Yani (selamat pengantin baru), Marfuza anak Pak Wan, Izzi (juga selamat pengantin baru), Yati dan Yati, Dalilah, Shara, Syed, Zuhri Kg. Pisang, Zul, Ain, Fizah dan lain-lain dalam PK 1.9. Pensyarah Puan Nik Aida dan Puan Habsah serta Puan Alijah.

Rakan setugas di SKBR yang banyak memberi bantuan, bimbingan dan tunjuk ajar-Encik Ramlan, Kak Rosnah, Haslina, Syarifah Hidiana (mungkinkah wataknya akan saya ambil untuk projek novel akan datang?), Azmi dan Azmi, Rahim, Adilawati, Suriani, Azila (yang sentiasa sudi menumpangkan saya), Azura (yang sedang menghitung hari), Hamizah (semoga sentiasa tabah menghadapi dugaan Tuhan), Siti, Niza, Haninadia (maaf akak tak sempat nak balas SMS) dan Najib (rasanya saya sudah sebut semua) dan PPM- Ha (akak sedang dalam usaha menguruskan badan ni...tapi sejuk2 ni asyik makan je macam mana?), Syikin (yang dok mengurut tangan yg sakit), Farah dan Ilma. Juga yang banyak menghulurkan bantuan Puan Guru Besar, Puan Halimah Dolan. Juga rakan-rakan guru di SKBR (normal) dan kakitangan SKBR.

Rakan-rakan novelis-Kak Eka yang sentiasa dijengah dan diterjah (sampai tak cukup tuppaware dia nak isi makanan), Kak Lily (rindu cendawan dan ikan-ikan kat belakang) dan Lily S (aku menantikan baby yang ke 5 tu), Lynn (yang sentiasa nampak kuat walaupun kadang-kadang dibuat-dibuat), Dhiya (yang jauh di mata tapi dekat di hati), Kak Lina (yang lembut dan lawa), Rose (yang sentiasa mantap), Hezy, Kak Aida, Kak Durrah, Kak Maria, Kak Meen, Umi (yang terlalu jauh di mata), Aleeya, Bikash dan Shanika.... Nia dan Kak Iris (yang sangat jauh, harapnya dapat berjumpa) dan lain-lain yang panjang senarainya untuk disebutkan. Juga kakitangan Alaf 21. Untuk Kak Su dan Dina. Juga kakitangan CESB.

Jiran-jiran di BSP, Putrajaya, Desa Serdang, di kampung di Teluk Intan dan Alor Setar.

Buat ibubapa Puan Hamidah dan Encik Kamaluddin, ibubapa mertua Hajah Abidah dan Haji Ramli, adik-adik Mas (selamat bersalin...harap dapat boy yg comel), Hafis (selamat menjalani peperiksaan akhir) Azham (selamat menempuh PMR), Aji dan Zura (selamat pengantin baru walaupun dah sebulan) dan Kashfi (moga cepat bertemu jodoh).

Buat pengunjung blog laila, khayal, BSP, Putrafm dan PK1.9!

Untuk semuanya... walaupun saya tidak tuliskan namanya di sini, selamat hari raya Aidilfitri. Maaf Zahir dan Batin!

5 ulasan:

Unknown berkata...

amboi panjangnye ucapan... apapun selamat hari raya to you too... terima kasih kerana sudi singgah ke teratak kami yang tak seberapa kat pendang tu... suka mama saya. apapun, saya rasa puas dapat berjumpa akak sebelum akak fly. bila berjauhan ni baru kita terasa betapa rindunya pada sahabat...

Tanpa Nama berkata...

Salam Lailai, mekasih atas ucapan Slmt Hari Raya buat Kak Iris. Terasa dekat di hati gitu...Moga di suatu hati kita akan ketemu...InsyaAllah. Salam manis selalu..

LK berkata...

x sangka ada juga org nak baca ucapan slmt hari raya tpajang di dunia....

terima kasih yana dan kak iris yang sudi mewarnai dunia seorang laila

lilysuriani berkata...

naik semput aku membacanya tau!

LK berkata...

lily, semput baca tak apa, jangan semput nak beranak...hehehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...