18 Oktober 2008

Persembahan Pentas yang Menyeronokkan

Produksi pementasan pentas Mencari Jalan Pulang. Ada pokok, bunga, gajah, itik, tenggiling, rama-rama dan harimau (yang sudah tukar kostum). Cuba teka di mana saya? Hehehehe! Yang paling comel sebelah mak arnab. Tak payah pakai kostum sebab saya hanya menulis skrip saja. Kasi peluang orang lain tunjuk bakat berlakon!
Kelakar! Bila dah tua-tua kena jadi budak kecik. Tapi jangan bimbang, orang tua sebenarnya lagi terror kalau disuruh jadi budak kecik. Kami yang tua-tua ni begitu teruja melakonkan watak-watak yang diciptakan. Nanti bila ke sekolah, kami akan bimbing murid-murid berlakon seperti kami juga. Pasti kenangan semasa di IPIK akan terjelma semula. Memang kami berguling-guling ketawa bila tengok balik pementasan ini. Tapi yang syoknya kawan-kawan semuanya sporting. Suruhlah jadi apapun! Tapi paling best tentu jadi penulis skrip. Sebab saya boleh berkhayal dan part paling syok mengenakan kawan sendiri. Siapa suruh saya tulis skrip. Padan muka diaorang saya suruh berguling, menari dan pakai kostum pelik-pelik. Maaflah ye. Bukankah sebelum buat skrip saya dah tanya kalian “ Betul ke nak bagi saya tulis skrip ni?” dan kalian sedap saja mengangguk.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...