30 Oktober 2008

Latar Saat Kau Hadir : Kota Kinabalu, Sabah

Saya memilih Kota Kinabalu sebagai latar tempat pertemuan antara Eliana dan Dalton. Bagi saya Kota Kinabalu menarik dan memberikan kenangan manis kepada saya lalu saya ingin mengabadikannya di dalam novel ini.
Pengembaraan saya ke Kota Kinabalu masih belum lengkap kerana saya tidak sempat ke kaki Gunung Kinabalu dan ke pasar tamu yang istimewa di mana penjual membawa hasil jualan terus ke tempat jualan. Kalau jual lembu, mereka akan bawa terus lembu itu ke situ. Insya Allah saya akan ke sana lagi. Pulau yang saya sangat ingin untuk menyelam ialah Pulau Sipadan yang terkenal dengan terumbu karangnya.....

Pemandangan di waktu matahari terbenam di Sutera Harbour Resort, KK.


Marina yang cantik terletak di antara Pacific Sutera dan Magellan Sutera


Ini gambar yang sempat dirakam di Pulau Manukan, destinasi perkelahan yang menarik ramai pengunjung

Gambar-gambar menarik lain yang boleh dilihat di http://www.suteraharbour.com/ turut saya muatkan di bawah.







Saya sempat bergambar di jeti Pulau Mamutik sementara menunggu bot untuk ke Pulau Manukan. Di hadapan bot itu saya menyelam untuk melihat karang laut yang cantik.

Pulau Sapi, Mamutik dan Manukan menjadi sebahagian aset berharga Taman Tunku Abdul Rahman, KK
Banyak gambar menarik lain yang tidak dapat saya upload di sini kerana CD gambar kenangan saya di sana tertinggal di Malaysia.

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Thank you very much for your article relating to this issue, it turned out very helpful.

Tanpa Nama berkata...

Obtained a wonderful trip as well as a good encounter through reading your blog

Tanpa Nama berkata...

I must say, appreciate your discussing this specific useful content. My partner and i picked up a lot. Thanks

Tanpa Nama berkata...

Amazing! I was definitely composing articles on the same exact subject yesterday evening. Then this one morning, I came across your webpage of which is far more desirable of article than We wrote.

Tanpa Nama berkata...

One of the best content I have ever studied on this issue. Thanks a lot!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...