24 Oktober 2008

Dua Wajah Berbeza

Gaya santai anak bujang saya. Macam tak de apa masalah je...


Memang ada gaya orang sakit.


Perjalanan dari Kuala Lumpur ke Franfurt malam itu memang memberi dua cerita berbeza. Buat si abang, perjalanan ini begitu mengembirakan. Dia betul-betul menikmati layanan yang disajikan di koc kelas perniagaan itu. Makan, main games, tengok movie dan tidur sedap.

Buat si adik yang kebetulan demam, malam itu memang dia buat perangai. Sekejap-sekejap dia terjaga. Mengiring salah, meniarap lagi tak kena. Akhirnya dia hanya lena betul-betul pada 1 jam terakhir perjalanan 12 jam itu. Itupun sebelum boleh diletakkan di kerusi, dia hendak tidur di atas dada abah atau mamanya. Kami bergilir-gilir menjaganya.
Tapi saya harus berikan pujian kepada krew MAS yang begitu prihatin kepada Hakimy. Sekejap-sekejap datang bertanyakan khabar. Tuala di dahi Hakimy sentiasa digantikan dengan yang baru beberapa jam sekali. Siap bagi panadol lagi (sebab ubat di dalam kargo). Mereka menawarkan pertolongan semasa mendarat di Frankfurt untuk membawa Hakimy ke farmasi tetapi kami menolaknya (atas sebab yang tidak dapat kami nyatakan di sini). Terima kasih atas layanan dan keprihatinan anda!
Kami mengucapkan syukur kerana sebaik mendarat di Frankfurt, Hakimy sudah kembali ceria. Sepertinya malam tadi itu tiada apa-apa yang telah berlaku dan langsung tidak mengganggu istirehat mama dan abahnya.... Saya dan abang tersenyum. Memandang mereka walau penat bagaimanapun tubuh, terasa bahagia....merekalah penyejuk mata, penenang jiwa...

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...