21 Oktober 2008

Di Langit Cinta karya terbaru Lily Haslina Nasir


Sinopsis:

Cinta tidak bererti memiliki. Tetapi cinta juga bukan bermaksud melukai. Bagi Hani, cintanya bersama Raiz rupanya hanya sebuah mimpi. Dia benar-benar kecewa bila ditinggalkan terkapai-kapai mencari haluan sendiri.

“Cinta pertama dengan kau tapi malam pertama dengan Meriam!” Sindiran itu bagai memetir di telinga Hani. Jiwanya hangus terbakar. Maruahnya terasa dipijak-pijak!

Benarkah cuma dia yang setia sedangkan Raiz hanya bijak bermain kata-kata? Dia berusaha memujuk diri melupakan semuanya tentang Raiz. Tapi, batinnya terseksa menanggung rindu mengejar bayang lelaki itu.

Di langit sana... Raiz pula menangisi setiap malamnya di sisi Meriam. Dia menikahi sepupunya itu untuk melunaskan hutang emaknya. Hanya sekali dia menyentuh Meriam. Itulah yang pertama dan terakhir setelah beratus kali
Meriam menyindirnya suami dayus dan serba-serbi tidak mampu.

Kasih mereka kasih terhalang, tapi rindu mereka tidak pernah terlarang. Hani dan Raiz dipertemukan semula dalam episod kedua. Janji mereka untuk hidup sebagai suami isteri akhirnya dimaterai dengan ijab kabul tanpa restu keluarga.

Bagaimana dengan Meriam?

Penulis tersohor ini juga sedang bermurah hati nak bagi hadiah kepada pembaca bertuah! Apa kata setelah habis membaca, anda tunjukkan bakat pada Kak Lily kita... Mesti lumayan hadiahnya. Apa yang perlu anda buat?

Sila beri pendapat anda.... Bagi pendapatpun orang nak bagi hadiah... Cubalah, mana tahu nasib anda baik...

1. APA YANG PALING ANDA SUKA TENTANG DI LANGIT CINTA?

2. PERKARA YANG ANDA TIDAK SUKA TENTANG DI LANGIT CINTA?

3. BABAK DAN DIALOG YANG MANA YANG PALING ANDA INGATI DI DALAM DI LANGIT CINTA?

4. WATAK YANG PALING BERKESAN DI HATI ANDA?

5. KALAU ANDALAH PENULIS DI LANGIT CINTA, APA AGAKNYA PERUBAHAN JALAN CERITA YG ANDA LAKUKAN?



Senangkan?! Hantarkan emel pada saya roslily@gmail.com sebelum atau pada 5 Disember 2008.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...