04 Jun 2008

Harga minyak naik tengah malam ni!

Semasa abang memberitahu saya petang tadi saya gelak-gelak saja. Saya kata, bukan dalam suratkhabar kata bulan 8 baru harga minyak naik? Itulah akibatnya tak percaya pada cakap laki sendiri...hahaha. Masa pusing di Petronas dengan Kak Eka Fahara, saya yang memang nak ambil duit di ATM terus membatalkan niat, panjangnya orang beratur di ATM. Kak Eka kata mungkin gaji agaknya. Rupanya kami tak tahu pengumuman kenaikan harga minyak sebanyak RM0.78 bermula tengah malam ni.
Abang pulang lewat kerana mengisi minyak. Beratur panjang sungguh. Malam itu selepas makan-makan, kami mencuba nasib untuk mengisi minyak. Wah... Jalan penuh sesak macam ada pesta. Semua jalan menuju satu-satunya stesen minyak di BSP sesak dengan orang yang nak mengambil peluang di saat akhir sebelum detik tengah malam.
Memang melampau hingga polis terpaksa berkawal. Gambar ini saya rakam semasa mengusya stesen minyak itu dengan kamera handphone yang tak berapa canggih itu. Kami membatalkan niat mengisi minyak kerana masih ada separuh di tangki. Rasanya tidak berbaloi beratur panjang. Sampai di depan, minyak dijual sudah habis dan tangki kereta pula kering kerana jam.
Dalam kepala saya berkra-kira sendiri. Dulu suratkhabar kata Pilihanraya lambat lagi... Suratkhabar hari tu belum habis dijual, sudah umum minggu depan pilihanraya.... Perkara begini sudah kali yang kedua terjadi. Siapakah yang bersalah? Mereka atau keluarga mereka? Atau lepas ni suratkhabar itu tak payah dibeli, hanya layak dibuat bungkus belacan. Atau pemerintah yang bersalah? Apapun Tipah sudah tertipu!

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...