03 Mei 2008

Chow Kit, Kuala Lumpur




Cadangan ke sana disarankan rakan sehari sebelumnya. Katanya di sana tudung murah-murah. Saya angkat kening pelik. Nak ke Chow Kit? Mengapa tidak? Apa salahnya berjalan ke negara sendiri. Sementelah, kalau sendiri saya tak akan sampai ke sana. Saya pernah ke sana masa berumur 7 tahun semasa Yaohan/ Hankyu Jaya tengah glamer. Saya dibawa ke sana oleh nenek kerana sebab yang tidak dapat saya ceritakan. Dan percayalah sehingga kini pengalaman itu memang akan saya kenang sehingga mati! Pengalaman saya mengenal lorong Haji Taib yang penuh menyesatkan dan gelap! Hehehe! Jangan fikir bukan-bukan...
Tengahari Jumaat kami susup melalui pasar Chow Kit bersebelahan Plaza Safuan. Mak ai...macam-macam bau...tapi oklah sebab kalau kat Indonesia pun bau longkangnya lebih kurang juga. Sedar-sedar kami sudah sampai ke destinasi yang dituju. Kami ke kedai kakak yang biasa dikunjungi rakan. Boleh tahan harganya. Beli kain campur baju siap hanya RM55 bermakna upah buat baju hanya RM20. Tudung boleh didapati pada harga RM20 sedangkan harga kat luar RM30.
Kami juga sempat membeli buah-buahan di sini. Harganya sama saja dengan di pasar malam. Tapi kebanyakan penjual buah adalah warga Indonesia. Kami balik bila tangan dah tak larat menjinjing barang. Petang itu satu petang yang memberi pengalaman baru kepada seorang Laila! Kepada mereka yang nak cari pengalaman baru bolehlah pergi ke sana tapi bagi saya, membeli-belah di Jalan TAR pastinya lebih selesa, nak lagi selesa... SOGO laa!

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Incorrectly spelt tu.. bukan Chao Kit Road tapi Chow Kit Road.. hehehh

LK berkata...

ala silap pulak... dah dibetulkan dah... TQVM muahhh...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...