26 Mac 2008

Jualan Gudang! Minggu ini....


Bagi anda yang tidak pernah terdetik untuk menjejak kaki ke Jualan Gudang (Warehouse Sale), apa kata cuba buat kali pertama ke Jualan Gudang yang akan dianjurkan oleh MATTEL di Petaling Jaya pada 28 dan 29 Mac ini. MATTEL yang merupakan antara pengedar dan pembuat permainan terbesar di Malaysia menjual permainan kanak-kanak seperti Barbie, Fishers Price, Hot Wheel dan lain-lain.


Saya selalu juga ke jualan gudang bagi membeli barang yang mahal di pasaran tetapi ditawarkan dengan harga yang rendah di jualan tersebut. Dan salah satu jualan gudang yang pernah saya pergi ialah jualan gudang MATTEL. Melalui pengalaman lalu, memang berbaloi jualan yang dibuat MATTEL. Mungkin ada yang hairan, kenapa perlu membeli permainan di jualan gudang? Untuk makluman tuan/puan, setiap kali MATTEL membuka kaunter jualan gudangnya, berbaris orang menunggu untuk menyerbu mainan yang dijual. Kerana apa? Cubalah ke Toy's R Us dan bandingkan harga permainan MATTEL di sana, boleh mencecah beratus-ratus ringgit. Mau pokai duit mak bapa kalau tidak kena gaya.


Di jualan gudang MATTEL tahun lepas, saya memang terkejut! Harga patung Barbie yang dijual di Carrefour (saya ingat Carrefour dah murah) berharga RM39.90 dijual di Jualan tersebut hanya dengan harga RM5.00 SAHAJA! Dan saya borong 5 patung Barbie tu untuk dibuat hadiah kepada anak adik ipar saya, anak maid di Indonesia, dan anak-anak kawan di ofis (sebab saya takde anak perempuan)...


Itu baru patung Barbie, belum cerita permainan lain yang saya beli spt action figure Batman, Star Wars, Fisher Price dan lain-lain lagi yang memang robek jugaklah poket bila keluar dari gudang tu...


Jualan kali ini saya akan menjenguk lagi. Mana tahu ada barang permainan yang murah dan berkualiti untuk simpanan birthday anak saya nanti. Bila sampai birthday anak nanti, tak ler gelabah nak cari...

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...