06 November 2007

Tanpa DIA siapalah aku



Aku selalu merasakan


hidup ini penuh liku kepayahan


banyak kali aku jatuh, rebah


malah menangis sudah menjadi sahabat nan setia


Namun DIA begitu PEMURAH


diutuskan hidayah kebenaran


lalu aku bangun, menilai diri dan


belajar dari kesilapan


Dan tangga kejayaan


kupanjat, kuraih satu persatu


tak terhitung pula impian yang menjadi kenyataan




Aku selalu merasakan


rakan tidak memperdulikan


hanya mencari kesenangan


ada yang menikam dari belakang


Namun DIA begitu PEMURAH


diutuskan salam perkenalan


aku mengenali teman


yang boleh jatuh bangun, menangis bersama


mendoakan kehidupanku sentiasa sejahtera




Aku selalu merasakan


kurangnya belaian kasih sayang


dibelenggu ketakutan yang bukan-bukan


Namun DIA begitu PEMURAH


menghantar sang arjuna untuk mendamaikan


penawar segala kedukaan


dan membawa bersama


penyejuk mata penenang jiwa




Aku selalu merasakan


diri serba kekurangan


tak terbandingkan dengan manusia hebat di luar sana


Namun DIA begitu pemurah


menemukan aku erti kebahagiaan hidup


menemukan aku pada semua perkara baru


yang mengujakan....


melengkapkan sebuah kehidupan




Tanpa DIA siapalah aku


Laila Kamilia 25 Oktober 2007


Bandar Seri Putra

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...