05 Oktober 2007

Terkenang raya tahun lepas


Tahun lepas, jam 12.50 tengahari saya sudah sampai di konti. Saya hanya akan pulang semula selewat-lewatnya jam 1.30 petang, menyambung tugasan di pejabat. Saya menyampai berita jam 1.00 tengahari di Putra FM. Dalam sibuk2 itu saya produktif, dua novel saya diterbitkan, ada beberapa manuskrip separuh jalan untuk dijadikan stok ada dalam simpanan dan drama radio sketsa balik raya ke udara untuk siaran radio Putra FM dan Selangor FM.

Bagaimana tahun ini? Mmm... saya mengakui sesibuk manapun saya di pejabat, ianya memang tidak akan sama dengan sibuk sebagai pelajar. Bukan senang untuk menukar diri dari seorang pelajar kepada novelis dan saya memang tidak boleh melakukannya. Saya angkat bendera kerana sepanjang pengajian saya, saya memang tidak produktif....

Semangat yang ditiup rakan-rakan seolah-olah tidak memberi kesan. Berapa kali dicabar abang, tetapi saya tetap begitu juga. Mengapa ya?

Saya tiada jawapan yang spesifik tetapi antara sebab yang saya boleh kenalpasti:

1- sukar mencari mood

2-letih studi dan asignment (haaha). tu ada 20 soalan esei yang kena buat tak sentuh lagi.

3-sukar menukar mood tulisan ilmiah kepada bahasa santai dan romantis

4-dah memang pemalas....


Agak2nya lepas ni apa alasan saya ye???

2 ulasan:

Unknown berkata...

oit-oit... malas ye. babab kang.

LK berkata...

jangan babab...puk je

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...