11 September 2007

Save The Cheerleader, Save The World!








Tagline yang cukup menarik bukan? Save the cheerleader and then save the world... Apa maksudnya? Kenapa? Bagaimana? Di mana? Siapa?

Sesudah habis menonton siri ini minggu lepas, barulah saya tahu kenapa siri Heroes ini menjadi buah mulut dan kegilaan ramai di seluruh dunia. Tersenyum sendirian apabila membaca berita sambutan luar biasa terhadap 4 pelakonnya yang datang membuat promosi DVD Heroes di Singapura minggu lepas. Agaknya kalau datang ke Malaysia, tentu saya juga ribuan peminat yang akan menyerbu pelakon-pelakon yang mempunyai 'kuasa' itu.

Heroes... Bagaimana ingin saya mulakan? Cadangan abang untuk membeli DVD siri Heroes melalui taukeh DVD Johor (sapa yekk...) terjelma lama dahulu sejak saya mula meminati Prison Break. waktu itu, saya tidak pedulikan sangat siri ini. Maklumlah, jatuh cinta dengan Wenworth Miller lah katakan... Namun setelah menontonnya, makin lama makin sedap rasanya siri ini, ibarat memakan kuaci, makin lama dimakan, makin tak mahu berhenti!

Heroes mengisahkan manusia-manusia yang dianugerahkan super power yang berbeza-beza dan datangnya dari segenap lapisan manusia dan dunia. Mereka hidup di antara manusia biasa dan mula mengenal kelebihan masing-masing. Dalam mereka mengenali kuasa mereka, timbul satu kuasa yang akan cuba untuk memusnahkan dunia dan hero-hero ini mempunyai misi untuk menyelamatkan dunia tanpa mereka ketahui jalannya.

Mudahkan? jalan ceritanya seakan-akan buku komik X-Men. Namun kelainannya dan kekreatifan cerita ini cukup berhasil. Hanya yang menonton perjalanan ceritanya dari mula hingga ke akhir akan merasai betapa siri ini memang menggemparkan dunia.

Walaupun permulaan siri ini agak perlahan, biasalah, untuk memperkenalkan karekter perlu berhati-hati, takut orang confused. Namun, selepas saja episod kelima, cerita ini sudah berubah rentak. Dari siri ke siri, persoalan demi persoalan dimainkan. Seakan-akan anda sedang menghayati komik, bezanya, komik ini anda tidak perlu baca!

Memang menarik. Save the cheerleader, save the world... Tagline yang amat kreatif, sekreatif ceritanya... Cubalah tonton Heroes. Anda pasti temui jawapannya...

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...