17 September 2007

Pertolongan diperlukan


Labuci dan dadih yang berjaya saya buat.Huhu..sikit punya siksa nak siap!


Laila Kamilia....apa yang dia tahu selain dari menulis? Emm.....saya suka bersukan tapi jarang bersenam sekarang. Anak petani tapi kalau tanam sayur gerenti mati. tangan dah panas. Masak setakat yang simple2 bolehlah. Buat kuih raya langsung tak jadi. Buat kuih-muih tak reti. setakat cekodok penyek bolehlah. Menjahit sikit-sikit, sampai sekarang tak khatam-khatam.

Minggu ni pulak saya kena mengajar murid-murid saya kraftangan.Kelakar, sebab saya ni memang kerastangan. Pensyarah saya sudah sedia maklum. Apalah yang saya nak ajarkan...Penat jugalah cuba melembutkan tangan ni ha... Jadi saya berguru dengan rakan-rakan yang memangnya halus buatan tangannya...
Minggu lepas saya dah ajar cucuk manik buat gelang tangan, pegang gunting ada seorang aje yang tak reti-reti. rasanya projek saya gunting, tampal, lipat ...senang citer nak ajar buat kad ucapan. Lepas tu boleh buat bottle painting. Aduhai...rasanya hasil kerja anak murid lagi cantik dari hasil kerja cikgu.
Masa hantar kerja kursus kad ucapan dulu, awal-awal lagi saya dah sound dengan kawan-kawan, "Korang jangan tengok depan, tengok dalamnya ye." Sebab kalau nak lawan, bahagian depannya awal2 lagi saya dah angkat bendera. Kat dalam saya bubuh sajak dan rasanya hanya saya sorang aje yang ada sajak. Nak menang cara kotorlah tu.

Panjang-panjang mukadimah, saya sebenarnya nak beritahu sekarang ni saya sedang belajar membuat kuih-muih yang simple2. Jadi jika sesiapa baik hati yang ada resepi bulehlah hantarkan kepada saya ye di lailakamilia@yahoo.com. Huhu...susahnya kalau tangan hanya lembut atas keyboard! Itupun entah apa-apalah yang ditulis.....


2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

woi! kau bukak website alaf, pergi kat soal jawab masakan,byk resepi ko boleh ambik kat situ - lily suriani

LK berkata...

terima kasih lily su. kalau boleh kita nak resipi yg sudah terbukti kejantanannya....heheheh

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...