20 September 2007

Kena tangkap tak posa



Haha! Pernah tak anda jumpa orang tak puasa makan depan anda tanpa segan silu? Atau masa anda jalan-jalan di belakang kedai mamak, ada orang Islam yang masuk beli makanan ikut jalan belakang?
Saya pernah menghadapi dua situasi ini...
Yang pertama semasa saya kerja kilang dulu... Selamba badak aje budak2 ni membeli makanan di kantin kilang. Bila saya datang tanya, tahu pulak malu. Apa lagi saya bebel dan mereka lari. Saya kata, kalau tak malu dengan orang Islam lain, malulah kat kawan-kawan yang bukan Islam tu... Alasan mereka sebab mereka kerja shift, penat....
Yang kedua masa saya kerja di UPM dulu. Kebetulan saya nak berjumpa dengan seseorang yang rumahnya dekat sangat dengan kedai mamak... Dia nampak saya dan saya renung aje dia... Rasanya dia tak rasa malu langsung....
Yang hairannya yang saya jumpa tu semuanya lelaki...Bukankah lelaki makhluk yang dijadikan ALLAH serba kuat? Saya terfikir, di manakah kekuatan itu? Masih adakah kelelakiannya?

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...