06 September 2007

Kekasih Separuh Masa

Separuh Masa ~ De Lima ( Gangstarz )
Dulukan telah diberitahu
jangan menganggu di hujung minggu
nanti dia akan tahu
rahsia engkau dan aku
Kita sudah sama setuju
berjumpa hanya bila perlu
kerana kita sudah punya teman istimewa

Korus:
Kuhanyalah kekasih separuh masa
separuh lagi cinta untuk dia
janganlah kau meminta lebih daripada itu
Kuhanyalah kekasih separuh masa
dari Isnin sampai Jumaat saja
jangan pula kau mengharap berdampingan selalu
denganku

Jika kau tak terima khabar
bererti dia ada di sini
jangan gatal meninggalkan pesan
curiga dia nanti
Tak perlu kata-kata manja
itu sudah sering kudengar
dari dia yang masih tidak tahu
adanya dirimu

Kuakui ada sesuatu antara kita
tetapi kutahu bukan seperti biasa

Apa perasaan anda tatkala mendengar lagu dari Delima ini? Ciptaan Edry kali ini buat saya banyak berfikir. Pertama kali mendengarnya di radio, tegak badan saya. Memang saya suka mendengar lirik lagu, biasanya itu adalah yang saya utamakan dari melodinya. Kata saya kepada hubby, "Isy ada juga orang nak buat lirik lagu cam gini." Inilah yang dikatakan kreatif kerana dalam sekalian lagu-lagu cinta yang merayu kekasih, ada juga lagu yang begitu berani memberi amaran kepada kekasihnya. Selalunya kita tidak akan terbuka sehingga sebegitu. Seolahnya lelaki ini langsung tidak takut kehilangan kekasih gelapnya itu.
Lagu ini sesuai kepada dia yang bercinta dengan suami/isteri orang dan kekasih orang lain. Cinta itu sesuatu yang menakjubkan. Ia boleh datang lebih sekali dalam hidup. Takdir pula menentukan dia yang kita jatuh cinta itu milik orang. Akibatnya diri terpaksa menanggung risiko.
Adakah ia menjadi trend sekarang ini? Kita pernah dengar orang bercinta begini tetapi kita tidak tahu seramai mana yang terlibat kerana tiada statistik yang boleh mengukur tetapi memandangkan sudah ada lagu sebegini dan dengarnya ramai yang 'panas punggung' bila mendengar lagu seperti ini, mungkin juga statistiknya meningkat dari masa ke semasa.
Saya tidak mahu komen banyak tetapi mendengar lirik lagu ini dan lagu kekasih gelapku, banyak yang kita boleh belajar...

Lirik lagu ini disalin dari http://cintadearhaniey.wordpress.com/

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...