11 September 2007

Bajet 2008: Elaun Guru Pendidikan Khas Naik



Melayang!
Masa Pak Lah sebut aje saya dah senyum-senyum kambing. Abang tunggu bonus tapi melepas. Hah! Kali ni saya menang.
Dulu masa saya di kuliah, pensyarah saya kata. Awak tak payah bersaing memang dah dapat hadiah khidmat cemerlang. Elaun RM100 yang awak terima setiap bulan lebih dari guru biasa menunjukkan awak sememang cemerlang dan istimewa.
Kini bila ditambah menjadi RM250 sebulan, apa maknanya?
Bagi saya dan rakan-rakan di dunia Pendidikan Khas, ini satu pengiktirafan yang sungguh bermakna. Akhirnya peranan guru pendidikan khas diberikan perhatian sama penting seperti guru lain di kelas normal. Sekalipun kami mengajar tidak kepada kelas yang akan mengambil peperiksaan, menunjukkan pendidikan khas juga sama pentingnya dengan kelas peperiksaan.
Dengan bertambahnya elaun, bermaksud kena kerja kuat lagi. Hari-hari kena pasak niat yang betul ke sekolah. Tanggungjawab semakin membesar.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...