15 Ogos 2007

Kelas Menjahit? Bolehke?

Hehehehe.....
Abang gelak. Lynn dan Rose siap pandang saya atas bawah. Sesiapapun kalau kenal saya reaksinya serupa. Si keras tangan ini nak buat lawak antarabangsa ke apa? Terus-terang saya juga tidak berapa yakin dengan kebolehan diri. Saya tahu di mana kekurangan dan kelebihan saya. Bagi kain? Kalau bagi komputer atau kertas lain pulak.
Tapi mengapa tidak mencuba? Jangan tidak percaya jika saya katakan semenjak dua menjak ni, saya sudah boleh menjahit manik dan labuci baju kurung saya sendiri. Nak bukti? Nanti bila lapang saya hantarkan gambar. Tapi tidaklah sampai nak mengambil upah ye. Baju sendiripun setakat lepas (sebab saya ada banyak manuskrip tak siap!).
Perkembangan terkini. Saya sudah boleh menggunting baju kurung. Sedang mencantumkan helaiannya menjadi baju kurung. Umi (cikgu jahit) kata pastikan hari raya ni, ada satu sorang baju yang dijahit sendiri. Hehehehe...bolehke? InsyaALLAH... tadi baru jahit piping baju.
Tak sangka ye, orang keras tangan pun boleh jahit-menjahit ni... Itulah...belum cuba belum tahu. Di mana ada kemahuan di situ ada jalan. Manuskrip bila nak siap? Waaaaaaa.....

2 ulasan:

Rose Harissa berkata...

hahaha... yg ni aku nk gelak guling2... woOot!

LK berkata...

haahahahha...aku pun turut sama gelak.hahaahah

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...