11 Jun 2007

SAHABAT KESAYANGAN

Mana yang lebih bermakna, saudara mara yang ramai atau sahabat sejati keliling pinggang? Sukar untuk kita membuat pilihan.Dan biasanya pilihan itu bergantung juga kepada banyak faktornya. Saya pernah cemburukan seorang sahabat yang hidupnya dilimpahi dengan kasih sayang keluarga yang ramai. Maklum saja adik beradiknya 18 orang. Tentu meriah bila berkumpul. Dan saya tidak pula kurangnya kasih sayang dari keluarga (tetapi jika hendak dibandingkan dengan dia pasti saya tak terlawan walaupun ditambah adik beradik dari sebelah suami). Tetapi dia menyedarkan saya satu perkara. Katanya "Saya kaya adik beradik tetapi kamu kaya dengan kawan-kawan" Benarkah begitu? Adakah saya tidak menyedarinya?
Hari ini saya ingin sekali mengucapkan terima kasih yang tak terhingga buat sahabat-sahabat saya yang terdekat. Masa friendship day tempoh hari ada seorang kawan menghantarkan sms, kalau sms itu dihantar kembali kepada anda bermaksud anda adalah rakan terbaiknya. Saya tidak membalas untuk menyatakan terima kasih kepada rakan saya itu tetapi SMS saya kepadanya berbunyi begini :Kalau aku tak balas SMS inipun kau tetap tahu kau sahabat aku. Agak2nya dia marah tak?
Sahabat-sahabat yang terlalu sabar melayan karenah saya. Yang tak jemu-jemu menahan telinga mendengar bebelan saya. Yang sentiasa ada tatkala saya jatuh, bangun dan berlari. Sentiasa ada di mana-mana walaupun kadang2 kami jarang bersua dan berhubungan. Maklumlah masing-masing ada komitmen dan sibuk sangat2. Kesempatan ini saya ingin mengucapkan terima kasih atas kasih sayang anda!
Mocak : Namanya unik seunik orangnya. Dia berkahwin pada usia 16 tahun. Dia wira saya. Sentiasa di sisi di saat orang lain sentiasa mencari salah dan keburukan saya. Di saat saya bukan siapa-siapa dia memilih saya sebagai temannya. Dia tiada gantinya di hati saya sejak saya mengenal ABC dan mengenal siapa itu sahabat.
Liza dan Wa: Mereka teman nakal saya di SM tut....... Hehe nama sekolah tak leh sebut. Dulu kita sama nakal dan banyak membuatkan hati-hati yang sengsara. Kenangan bersama anda tidak akan saya lupakan hingga hayat di kandung badan.
Angah: Bila nampak bulan tandanya aku ada di sana, sedang memandang kamu! Manis memang manis persahabatan dengannya. Dan saya belajar persahabatan itu tidak semestinya berkepit setiap masa. Matrikulasi,Kota Bharu.
Yantie: Setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya. Terima kasih kerana pernah hadir menyinari seorang aku yang kesepian.Matrikulasi,Kota Bharu.
Kak Linda: Bila kita keseorangan, kita memerlukan sokongan. Seronok bila hanya kita 9 orang di dalam kelas. Selamat berbahagia dengan Danny, Danish dan Darwish. UPM.
Aedy Fadly : Saat jatuh kau sambut. Dan saat bahagia, kau raikannya. Seronok berkongsi cerita dan melihat sesuatu yang berlainan dari perspektif yang berbeza. Semoga bila tua nanti kita masih ada banyak perkara yang hendak diperbualkan. Benarkan orang kata kita harus memilih jodoh yang kita senang berbicara dengannya?UPM.
Kak Nisya : Walau di mana akak berada, walau kita jarang bersua, saya tahu saya sentiasa boleh mengharapkan akak membimbing saya.Selvex.
Yana : Adik yang manja. Yang boleh diajak ketawa dan menangis bersama. Semoga ALLAH menetapkan jodoh yang terbaik buat manusia yang baik dan manis sepertimu.UPM.
Jue : Manusia yang sentiasa sibuk dengan pelbagai urusan. Saya kagum dengan ketabahannya. Wanita semanis wajah dan budi sepertinya moga ditetapkan jodoh yang terbaik. UPM.
Kak Ai : Dia manusia yang selalu berkorban untuk orang lain. Dilimpahi dengan kasih sayang yang melimpah ruah. Tak lokek dengan nasihat dan pemurah. Semoga dia berbahagia. UPM.
Lynn Dayana dan Violet :Persahabatan yang tiba-tiba membuahkan hasil yang sungguh menakjubkan. Kalian tongkat buat saya berdiri dalam dunia penulisan yang banyak asam garamnya.
Fuza : Walaupun paling muda dan singkat persahabatan kita tetapi saya dapat rasakan kita akan pergi jauh. Kitakan satu kepala.
Kak Wan, Erna, Kak Lily Haslina, Lily Suriani, Rose Harissa, Aleya Aneesa, Yani, K-Rol and Yanie, Fiza, Double Yatie dan ramai lagi. Terima kasih kerana sudi menerima saya sebagai kawan anda! Kalau saya mengarut sikit, maafkan ajelah ye...
Kepada sahabat yang tidak dapat disenaraikan lagi, bukan anda tidak istimewa di hati saya tetapi senarainya terlalu panjang untuk ditulis di sini. Saya sayang kamu semua dan semoga persahabatan kita akan terus berpanjangan dan dilimpahi kasihNYA. Muaaaaaaaaahhhhhhhhhh untuk semua!

4 ulasan:

dhiya zafira berkata...

SALAM,

Terharu pulak bila nama aku termasuk dalam senarai kawan kau..hihihi..

Mersik berkata...

Kite suka sahabat keliling pinggang.. sbb kalau pinggang kite gatal, ada yg boleh tulun garu2kan.. kekekek alahaii

Tanpa Nama berkata...

uuwwaaaa..... tak sangka namaku tersenarai jugak..... time kaseh duhai teman..... lama btoi tak borak panjang.. tak sangka hobi zaman sekolah bertukar menjadi karier sampingan.... COBGRATS FREN!!! --- Liza

marfuza berkata...

hua hua.. nama kta ada gak.. i luvu la kak has..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...