09 Mei 2007

Pesta Buku yang Sudah Berakhir


Alhamdulillah! Satu pesta sudah berakhir. Apa perasaan anda dan orang kampung anda? Agak-agak tahun depan mahu berkunjung lagi? Bagaimana pula tahun selepas tahun depan? Dalam pening-pening lalat memikirkan wang yang sudah melayang membayar duit membeli buku, bayar parking mahupun stetsen minyak, di sini saya senaraikan perkara-perkara seronok dan tak seronoknya Pesta Buku Antarabangsa KL.

Yang sonot….(hehehehe)
Pertama kali dapat berjumpa dengan peminat novel (saya tak ada peminat….ish,ish,ish).
Pertama kali dapat kenal mesra dengan otai-otai novelis yang sungguh mesra pelanggan, ramah tamah, berbudi bahasa dan merendah diri. Hormat sungguh pada mereka, sanggup bersembang dengan budak mentah macam saya.
Pertama kali dapat kenal dengan novelis yang hingaq macam tuuuuuuuuuuuut (hehehehe sapa yang makan cili dia rasa pedas). Maaflah Lily Suriani kalau anak awak lahir esok jadi macam Jim Carrey. Bila kita boleh hingaq lagi? (hehehe aku ke yang hingaq?)
Banyak kali dapat jumpa dengan staf-staf Alaf yang kuat bekerja itu.
Pertama kali dapat makan-makan dengan Abang Long dan dua body guardnya (jangan lebeh-lebeh nanti report kat mak!), Rosha (yang ramah tamah dan baik budi) dan Violet serta adiknya (yang sengaja diangkut dan didera bawa buku banyak-banyak). Terima kasih pada Lynn Dayana yang tak habis-habis nak belanja saya makan (entah kali yang ke seribu puluh ratus juta kot...).
Pertama kali dapat bersua muka dengan Mersik dan Chempaka Biru. Terima kasih Mersik kerana temubual pasal saya dah masuk front page FC. Betul kata awak, dalam setahun macam-macam yang berubah (nanti saya akan masukkan special entry pasal ini).

Yang tak sonot…..
Penat.
Kena tarik dengan promoter kelas bahasa Inggeris dan bahan bacaan kanak-kanak. Penat nak menepis!
Penat. Bila tengok ada booth yang terlalu sempit tetapi pengunjung ramai. Nak masuk langsung tak jadi masuk. Penat tengok orang berhimpit. Boleh beli buku ke macam tu?
Penat cari booth yang kita nak pergi tapi jalannya belok-belok dan tempatnya tersorok. Penat sebab sesat!

Apapun terima kasih kepada semua yang menerima saya seadanya. Seronok berkenalan dengan anda semua. InsyaAllah tak sabar nak berjumpa lagi di Pesta Buku akan datang, atau di mana saja sekiranya diizinkan Allah...

Terima Kasih SEMUA!

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...