26 Mei 2007

Cuti Sekolah dah Mula

Sejak 2-3 minggu nie aku sibuk sangat dengan kerja-kerja berkaitan kursus perguruan aku. Tak menang tangan dibuatnya. Assignment berjela-jela banyaknya membuatkan aku hampir pitam mengadap kerja-kerja tersebut. Minggu lepas pun pergi bercamping pengakap (satu syarat nak jadi cikgu, kena join pasukan beruniform... nanti aku ceritakan pengalaman aku bercamping dalam post akan datang). Balik camping sibuk pulak dengan tugas-tugas kelas dan homework yang berlambak. Itulah, nak sangat jadi cikgu. Padan muka aku. Dulu, gaji besar, tapi sebab minat sangat, dah tukar profesion. Takpelah, best jugak kursus nih, dapat kawan baru, pengalaman baru....
Alhamdulillah, akhirnya cuti sekolah pun bermula. Dapat jugaklah aku bernafas seketika. Dah lama aku tak menulis untuk novel aku yang seterusnya. Bukan takde idea tapi tak sempat nak buat. Mengadap pc pun nak sudahkan assignment, mana nak sempat. Walaupun cuti sekolah nie, aku bercuti tapi assignment pun berlambak jugak. Tapi yang seronoknya, takyah ler aku terkejar ke IPIK pepagi buta. Lega la sikit.
Namun, aku risau le jugak, tangan aku masih lagi tak dapat 'magic' menulis macam dulu. Aku dah mula, namun 'magis'nya belum lagi menjelma. Hubby pun dah tanya, bila nak sambung tulis lagi. Agaknya ramai orang terperasan yang dah lama aku tak menulis. Blog pun dah lama tak update. Kepada kawan2 semua, maaf sebab tak sempat untuk mencoretkan sesuatu di laman ini serta maaf juga sebab dah lama tak berkunjung ke blog kalian. Harap kalian semua memahami situasi aku sekarang. Aku akan cuba atasinya. Terima kasih semua.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...