18 Disember 2007

Hari Kedua di Bali 13 Dis 07

Kami memulakan hari dengan menyewa motor pada kadar Ruppiah 40 000 sehari! Bunyinya macam besar tapi bila ditukar ke Ringgit hanya RM14.30. Kadar rupiah jika ditukar ke RM harus dibahagikan dengan 2800 tetapi kalau hendak senang congak, kalikan saja dengan 4.

Kami meronda sekitar Denpasar dan Kuta tetapi tidak singgah di mana-mana kerana kami tiada peta bandar Denpasar. Kami memang suka mengembara dengan motor kerana pemandangannya lebih luas dari berkereta. Bila-bila hendak berhenti lebih mudah terutamanya kalau hendak mengambil gambar. Tetapi membawa motor di Bali begitu mencabar kerana jalannya sesak dengan motor. Sekejap-sekejap akan dihon. Berhenti di lampu isyarat kena hon, nak membelok kena hon. Mulanya kami agak hairan dengan budaya membunyikan hon ini tapi bila sudah lama, sudah biasa. Agaknya kerana itu penunggang tidak sempat nak berhayal. Tiga hari bermotosikal, kami tidak jumpa langsung dengan kemalangan!

Petang kami meronda pula sekitar Kuta. Masuk shopping mall dan makan tengahari di KFC. Jam 5 baru kami dijemput oleh travel agent untuk melawat ke Uluwatu. Malam itu kami disajikan dengan makanan Sunda.
Salah seorang penari Kecak memakai kostum Monyet Merah
Ikan Guramin, masakan Sunda yang lazat


Denpasar, Bali
Bergambar dengan poster Ada Band di Hard Rock Cafe, Kuta, Bali
Pemandangan di Uluwatu. Di bawah itu laut.
Matahari terbenam di Uluwatu
Menyaksikan tarian Kecak




Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...